למה פינטו עדיין "רב"?

עו"ד ורופא שסרחו מאבדים רישיון לעבוד במקצוע. ורבנים? אלוהים מסכים שפושעים ישרתו אותו?

הרב פינטו / צילום: דרור עינב
הרב פינטו / צילום: דרור עינב

הייתי כשבוע בחו"ל, והרב פינטו ניצל זאת כדי להציג ברבים את טעותי. כי אני הייתי בטוח, וגם כתבתי זאת, שהאיש לא יחזור לעולם. אז הוא כן חזר. אמנם באיחור של 3 שבועות, אבל חזר.

לא נעים לטעות, אבל במקרה זה גם לא נורא. זו אחת הפעמים הנדירות שבהן אני אפילו די מרוצה שטעיתי.

חבל לבזבז את ההצגה הטובה ביותר על ניו-יורק. וזו הצגה באמת מרתקת. כל הזמן אתה במתח מה הולך להיות הטריק הבא של הנוכל המורשע. מי הבמאי שלו? הרי לא ייתכן שהמופעים שאנחנו מקבלים מבתי החולים, משדה התעופה, מההתעלפויות שלו, מהצילומים עם הבקבוקים והחוטים, מהמלמול המתחסד - לא ייתכן שכל זה אינו מתוכנן ביד אמן.

הסיפור האחרון מבית היוצר של סדנת פינטו הוא ש"רוצים להרוג את הרבנית"; הוא דואג לרבנית!!!! נו, נאחל לה שתהיה בריאה - או שלא תהיה יותר חולה ממה שהיא עכשיו. אמן.

יאשיהו בוגרט

הסיפור השני שפינטו הביא אתו מניו-יורק (או שמא מהוליווד) הוא שרודפים אותו כי הוא גם רב וגם ספרדי. ועל כך כבר נאמר: מכל הרבנים הספרדים שבכל העולם, דווקא את פינטו מצאתם? (פרפרזה מהמפרי בוגרט בסרט הקלאסי "קזבלנקה").

כל הזמן רבנים?!

השאלה הרצינית יותר היא למה האיש הזה, איש כזה, נחשב עדיין "רב"? עורך דין כי יסרח, שוללים לו את הרישיון לעסוק במקצוע. כך גם רופא שסוטה מדרך הישר האישית והמקצועית. גם פוליטיקאים משלמים מחיר בגין מעבר על החוק. רק רבנים לא?! הם נתפסים, נחקרים, מורשעים, נשלחים לבית הסוהר - וממשיכים להיות רבנים. כל הזמן רבנים. אף אחד לא מוריד מהם את הגלימה הזו אפילו לדקה.

למה זה כך? הרי רבנים מחויבים לדרך הישר יותר מבעלי מקצוע אחרים. הם הרי סמכויות "רוחניות". האם כאשר הם מבצעים עבירות, כמו למשל הטרדות מיניות, זה לא מוריד משהו מה"רוחניות" שלהם? מבחינת אלוהים המעשים האלה בסדר? הוא מוכן שפושעים כאלה ישרתו אותו וידברו בשמו? איפה אתם, המאמינים, איך אתם מרשים למצב הזה להתקיים? אין לכם כבוד לאלוהים?

אני לא אחראי

בין שלל הנאומים באירועי הזיכרון ליצחק רבין, נשמעה גם האמירה ש"כולנו אשמים". קלישאה חסרת שחר. כשאומרים "כולם", כאילו אומרים "אף אחד". גרוע מכך - מסירים את האשמה מהאחראים האמיתיים, ומפזרים אותה בין כל חלקי הציבור.

כדי להסיר ספק, אני מודיע בזאת שאני לא אחראי. ואני מכיר עוד רבים שאינם אחראים. ואני מבקש מכל מיני דברנים לא להפוך אותי לשותפו של יגאל עמיר. תודה.