ברדיו ללא הפסקה טוענים: רשות השידור מתנכלת לפורשים

אתמול עלה לראשונה ברדיו ללא הפסקה המגזין "צבע הכסף" בעריכת יעל איילון ובהגשת ענת דוידוב, שקודם לכן הובילו מגזין בשם זה ברשת ב' ■ רדיו ללא הפסקה דוחה את טענת רשות השידור ששמו של המגזין הכלכלי שייך לה

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

תחנת הרדיו האזורית רדיו ללא הפסקה 103FM מתעקשת להמשיך ולהשתמש במותג "צבע הכסף", למרות דרישתה של רשות השידור לחדול לעשות בו שימוש.

במכתב תשובה ששלחה התחנה, באמצעות עורכי דינה ד"ר הלל סומר וגבריאלה שוורץ, דוחה רדיו ללא הפסקה את טענת רשות השידור כי שמו של המגזין הכלכלי "צבע הכסף" שייך לה.

אתמול (א') עלה לראשונה ברדיו ללא הפסקה המגזין תחת השם "צבע הכסף", בעריכת יעל איילון ובהגשת ענת דוידוב, אשר הובילו מגזין בעל שם דומה ברשת ב', לפני שפרשו ממנה. בה-בעת ממשיך המגזין "צבע הכסף" להיות משודר גם בקול ישראל.

"אין ספק כי המרכיבים המרכזיים ביותר של התוכנית 'צבע הכסף' ששודרה ברשות השידור בפירוק הוא הגשתה המזוהה של ענת דוידוב ועריכתה של יעל איילון. הניסיון של רשות השידור (אשר ביקשה מהן, כמו גם מעובדים אחרים, לפרוש למרות הצלחתן) למנוע מהן להביא את כישרונן לידי ביטוי במקום אחר, הוא בבחינת 'הרצחת וגם ירשת'", לשון המכתב.

במכתב טוענת התחנה כי קיימים הבדלים בין התוכנית ברדיו האזורי לבין זו ששודרה ברשות השידור, וכי דוידוב ואיילון לא הוחתמו על-ידי רשות השידור על תניית אי-תחרות. "משוויתרה רשות השידור על האופק התעסוקתי של עובדותיה המסורות, היא מנועה מלהעלות כל טענה כלפיהן", נכתב.

הטענה המשפטית היא כי הסימן המסחרי הרשום על-ידי רשות השידור הוא "רשות השידור IBA צבע הכסף" - ולא "צבע הכסף", השם בו רוצה התחנה להשתמש.

"מקורו של צירוף זה הוא ברומן הידוע 'צבע הכסף', אשר נכתב על-ידי הסופר וולטר טביס ויצא לאור עוד בשנת 1984. הספר זכה להכרה רבה עוד יותר עם סרטו של מרטין סקורסזה בשם זה בשנת 1986. רשות השידור ניכסה לעצמה את המוניטין העצומים של הספר והסרט, ועתה היא מנסה לטעון כי רכשה זכויות קנייניות בזכויות שכלל לא היו שלה", כתבו עורכי הדין של רדיו ללא הפסקה.

מנכ"ל רדיו ללא הפסקה, אייל פאר, מסר בתגובה: "מוזר שחיכו ברשות השידור ליום עליית התוכנית לאוויר כדי לנסות למנוע שימוש בסמל מסחרי. ככל שהשם שייך בכלל לרשות השידור, הרי לא סוד היה שיש בכוונתנו להעלות את התוכנית. נראה כי הדבר לא נעשה בתום-לב מצד רשות השידור, וכל עניינה הוא להתנכל לצוות התוכנית שפרש מרשות השידור לאחרונה".

מרשות השידור טרם התקבלה תגובה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988