נעילה חיובית בבורסה בת"א; פריון זינקה 14%, שופרסל 4%

ירידות בבורסות אירופה ובחוזים בוול סטריט ■ יו"ר שופרסל רפי ביסקר פורש מתפקידו לאחר 8 שנים ■ ביהמ"ש אישר היום את המתווה להסדר חוב של איש העסקים אליעזר פישמן, שהוסכם אמש עם בנק לאומי

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') במגמה חיובית, ברקע למגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד המעו"ף הוסיף לערכו 0.3% בהובלת מניות טבע, כיל וחברה לישראל. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

טל פלג, מנהל מחלקת השקעות באפסילון קרנות נאמנות, מציין כי "השוק המקומי ממשיך להציג ביצועי חסר בעת האחרונה לאור החולשה בענף הקמעונאות, כאשר השווקים בחו"ל מפגינים עוצמה לאור הציפייה להגדלת ההרחבה המוניטרית באירופה ודחיית מועד העלאת הריבית בארה"ב. נראה שהאירועים הביטחוניים יתנו אותותיהם על נתוני הצמיחה במשק לרבעון האחרון של השנה וכן על מדד המחירים לצרכן של חודש אוקטובר, שעשוי להפתיע כלפי מטה. המציאות הנוכחית בהחלט לא מעודדת השקעות בבורסה הישראלית".

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול, יומו הראשון של שבוע המסחר, במגמה חיובית. ברקע, נתוני מאקרו חשובים מתחום הייצור והדיור, כמו גם חדשות מזירת המיזוגים והרכישות, והמשך עונת הדוחות. באירופה נרשמה מגמה חיובית לאחר נעילה שלילית באסיה.

"אני חושב שבאופן כללי הדוחות ממשיכים להיות מעט טובים יותר מהצפוי", אמר מייקל מוסיו, דירקטור ב-FBB Capital.

בסוף השבוע יפורסם דוח התעסוקה החודשי לאוקטובר, נתון חשוב ביותר שישפיע על כוונות הפד להעלאות ריבית בדצמבר.

 

 

יו"ר שופרסל , רפי ביסקר, הודיע היום על פרישה מתפקידו לאחר כ-8 שנים. ביסקר הוא למעשה השריד האחרון מתקופתו של נוחי דנקנר בקבוצת אי.די.בי.

מניות טבע , אופקו , טאואר, נייס , אלביט מערכות, כיל ואורמת רשמו עליות על רקע פערי ארביטראז' חיוביים של עד 3%.

מניות הגז עדיין במוקד. נובל אנרג'י מקווה לקבל בשנה הקרובה השקעת החלטה סופית (FID) בלפחות אחד משני המאגרים שלה בישראל: תמר או לוויתן, כך אמר אתמול מנכ"ל חברת נובל העולמית דיויד סטובר, בריאיון שהעניק למגזין הגז והנפט Upsream. לדבריו, "אנחנו מסתכלים על שני המאגרים כעל השקעות נפרדות. ההשקעה בתמר תלויה בחוזה מול חברת יוניון פנוסה, וההשקעה בלווייתן תלויה באם תצליח החברה לחתום על חוזים ולהשיג את המימון הנדרש לפיתוח המאגר".

אודיוקודס דיווחה היום כי הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-1.7 מיליון דולר, 4 סנט למניה, ברבעון השלישי השנה, לעומת רווח נקי Non-GAAP של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

שופט בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, אישר היום את המתווה של איש העסקים אליעזר פישמן, שהוסכם אמש עם בנק לאומי לפנות ערב, כי לאומי יסיר את בקשת הכינוס וימנה מטעמו מנהלים מיוחדים לניהול מכירת מניות השליטה בכלכלית ירושלים . עוד הוחלט כי כל אחד מהם יפקיד התחייבות עצמית של 250 אלף שקל.