רשות המסים במגעים לחתימה על אמנת מס עם אוסטרליה

האמנה נועדה לחזק את הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות ולספק ודאות מס גדולה יותר לעסקים, תוך צמצום החשש ממיסוי הכפול

משה אשר / צלם: אוריה תדמור
משה אשר / צלם: אוריה תדמור

רשות המסים בישראל פתחה במגעים לחתימה על אמנה למניעת כפל מס עם אוסטרליה - כך נודע ל"גלובס".

בימים אלה נמצא מנהל רשות המסים, עו"ד ורו"ח משה אשר, במגעים מתקדמים מול שר האוצר של אוסטרליה, ג'ק הוקי, שבעצמו הכריז לאחרונה על כל כוונתה של ממשלת אוסטרליה לפתוח במשא-ומתן על הסכם למניעת מיסוי כפול (DTA) עם ישראל.

ההסכם נועד לחזק את הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות ולספק ודאות מס גדולה יותר לעסקים, תוך צמצום החשש ממיסוי הכפול.

ל"גלובס" נודע כי הפגישה בין צוותי המשא-ומתן לאמנות של שתי המדינות נקבעה ליוני 2016, ובמסגרתה תיסע משלחת ישראלית לאוסטרליה. המשלחת תכלול נציגים ממינהל הכנסות המדינה ומרשות המסים, אשר יפגשו עם מקביליהם האוסטרליים. עד מועד הפגישה ימשכו המגעים בין המדינות באמצעות טלפונים ותקשורת אינטרנטית ואחרת, על-מנת לתאם ציפיות לקראת המפגש.

"מקפצה לעסקים"

עו"ד הראל פרלמוטר, מתמחה במיסוי בינלאומי במשרד ברנע ושות', סבור כי "מדובר בבשורה נפלאה". לדבריו, "לישראל ואוסטרליה יש יחסים כלכליים ומדיניים מעולים, ורק ב-3 השנים האחרונות שולשו ההשקעות הישראליות באוסטרליה. יחד עם זאת, עד כה לא נערכו שיחות משמעותיות לחתימה על אמנת מס בין המדינות. מציאות זו של חוסר אמנה מביאה לעיתים למצבים של כפל מס ואי-ודאות עסקית, לצד 'בעיות' של ניכויי מס במקור ועוד בחיי המסחר והעסקים, ובמיוחד בחברות ישראליות הרוצות לפעול ולהשקיע באוסטרליה ולהיפך".

אמנה למניעת כפל מס בין המדינות, לדברי עו"ד פרלמוטר, "תהווה מקפצה לעסקים, השקעות, מסחר ושיתופי-פעולה. אוסטרליה רואה בישראל כר פורה של עולם ההיי-טק, החקלאות המתקדמת, הפיננסיים ועוד, ומשכך אמנת מס תוכל להעצים את ההשקעות האוסטרליות בשוק הישראלי, לצד הזדמנויות עסקיות לישראלים באוסטרליה".

עוד סבור עו"ד פרלמוטר כי תזמון שיחות המשא-ומתן על האמנה החדשה אינו מפתיע. לדבריו, "לצד לחץ מתמשך מחברות אוסטרליות בעלות עסקים עם ישראל להתיר קשיי כפל מס, האמנה הרב-לאומית להחלפת מידע בין מדינות בכלל ובקרב מדינות ה-OECD, עליה עומדת ישראל לחתום בקרוב, הורידה מכשול נוסף ונתנה אור ירוק למי שהתנגד עד כה לאמנה בין המדינות משיקולי העברת מידע".