018 אקספון עורכת מכרז על תקציב הפרסום

פנתה בין היתר למשרד הפרסום JWT ישראל, שהיה חתום על הכניסה של פלאפון לשוק, וכן למשרד הפרסום ענבר-מרחב

אקספון 018 לוגו
אקספון 018 לוגו

חברת 018 אקספון נערכת לכניסה לשוק הסלולר: ל"גלובס" נודע כי החברה עורכת בימים אלה מכרז על תקציב הפרסום שלה, שהחלק המרכזי בו הוא בחינת האופן לפיו אמורה החברה להשיק את שירותי הסלולר שלה. אקספון זכתה בתחילת השנה במכרז תדרי הדור הרביעי - מה שמאפשר לה להפוך לחברת הסלולר השישית בישראל.

עוד נודע ל"גלובס" כי החברה פנתה למספר משרדי פרסום בינוניים בהזמנה להתמודד על התקציב. בין היתר נעשו פניות ל-JWT ישראל, שבעברו היה חתום על הכניסה של פלאפון לשוק הישראלי. כמו כן, נעשתה פנייה למשרד הפרסום ענבר-מרחב.

בתקציב הפרסום של אקספון מטפל בשנים האחרונות משרד הפרסום פוקס&פרנדס. אקספון לא נחשבה למפרסמת גדולה, ותקציבי הפרסום שלה עמדו תמיד על מיליוני שקלים בודדים.

בשנה האחרונה החלה החברה לשווק חבילות אינטרנט משולבות, ועתה נערכים בה לצעד המשמעותי של כניסה לשוק הסלולר.

בעבר תקציב סלולר היה משאלת-לב של כל משרד פרסום, שכן מדובר היה בקטגוריה עתירת משאבים ואפשרות להציג יכולות קריאייטיביות. בשנים האחרונות, עם פתיחת שוק התקשורת לתחרות וההשפעה על כך בנוגע למחירים ולרווחיות, התקציבים הצטמצמו באופן דרמטי, וסוג הפעילות הפך בעיקר למכירתי.

בענף תוהים מה יהיה האופן שבו תבחר אקספון. מצד אחד, לא מדובר בחברה הנחשבת פזרנית בתקציבי פרסום-שיווק, אך מנגד מדובר בשוק רווי שבו משבצת "השחקן הזול" תפוסה, ובהנחה שהכוונה איננה לגייס אלפי מנויים בודדים, תידרש השקעה מסוימת בפרסום.

מאקספון נמסר בתגובה, כי כחלק מתהליך הרחבת הפעילות הכולל כניסה לתחום הסלולר, החברה בוחנת את פעילותה בתחום הפרסום.