זה מה שאתם צריכים לדעת על הממירים החדשים של yes והוט

הממיר החדש של הוט מגיע כמשלים לממיר הראשי ומציע שלל תכונות ■ הממיר החדש של yes מיועד לצופים אדוקים שמקליטים הרבה מאוד תוכן

מיני פייבר בוקס של הוט

הקלטה

נפח האחסון של הפייבר בוקס עומד על חצי טרה (500 ג'יגה). הוא אינו כולל כונן קשיח להקלטה (יש כרטיס זיכרון לצורך הקפאת תמונה). את כל התוכניות הלקוח מקליט בממיר הפייבר בוקס המרכזי בביתו. הממיר מאפשר להקליט שתי תוכנית במקביל ולצפות בערוץ אחר. לקוח יכול להקליט ערוצים מסוימים באופן קבוע ובטווח שעות מסוים. לאחר מכן ניתן לחזור אחורה בלוח השידורים ולצפות בתוכן מסוים. החיסרון בפתרון הזה הוא שאינו מספיק ידידותי ושהוא גם לא מספיק נגיש. סביר שהלקוחות לא יגלו אותו באופן עצמאי וגם לא ישתמשו בו, כי הוא ימלא את הממיר בתוכן, ללא מחיקה אוטומטית.

מולטי רקורד

אמנם yes מציעה כבר כשנתיים את המולטירום, אבל בהוט הצליחו לשפר את היכולת הזו. ממירי המיני יודעים להתנהג כממיר המרכזי - הפייבר בוקס. הלקוח יכול לקבוע הקלטות מממיר המיני וגם להשתמש בתכונת Follow Me, שעוצרת את התוכנית בטלוויזיה בסלון ומשדרת אותה לחדר אחר. למשל, בחדר השינה הממיר יידלק, ותופיע על המסך התוכנית. מאותו רגע בסלון, דייר אחר יכול לצפות בתוכנית אחרת.

ממשק

הממשק של המיני לא מגיב בצורה מספיק מהירה וחלקה, תופעה הקיימת גם בפייבר בוקס. זמן ההפעלה של הממיר מעט איטי. הממשק עצמו זהה בין שני הממירים. מדובר בתפריט צדדי, הפותח אפשרויות באופן אוטומטי על החלק התחתון במסך. התפריטים צפים על גבי שידור הטלוויזיה. לוח ההקלטות נעים יותר לסקירה מזה של yes, כאשר כל תוכנית או סרט מקבלת תמונה. ניתן למחוק בקלות פרקים בודדים או סדרות וגם לבטל את ההקלטה העתידית. זמן המחיקה יחסית ארוך. אופציית החיפוש בלוח השידורים עובדת היטב ומאפשרת לקבוע הקלטות. הממיר מאפשר צפייה בשני ערוצים בו זמנית על אותו מסך - אופציה קלה לשימוש, אך לא מספיק מהירה להפעלה. המיני פייבר משמש גם כסטרימר אליו ניתן לחבר כונן חיצוני ולצפות בתכנים שהורדו מהאינטרנט (כולל קובצי תרגום בעברית). מה שחסר בממיר הוא תצוגת שעון על קופסת המכשיר.

שיתוף

חברות הטלוויזיה מנסות למצוא דרכים לחבר בין הצפייה הפסיבית של הצופה במסך הגדול לעולם הרשתות החברתיות האקטיבי. הוט מאפשרת בלחיצה כפתור להקליט סרטון של כ-15 שניות מתוכנית ולשתף אותה בפייסבוק. תגובות לאותו שיתוף יופיע על גבי הטלוויזיה עצמה. המשתמש גם יכול לעשות מעיין צ'ק-אין לתוכנית טלוויזיה בה הוא צופה. במקרה כזה תתפרסם בפייסבוק תמונת מסך מאותו רגע בתוכנית. הרעיון החברתי במיני פייבר בוקס עובד בסך-הכול בצורה טובה וחלקה (ניתן לביצוע את העדכונים הללו גם בפייבר בוקס הרגיל). אם יש מספר משתמשים באותה טלוויזיה, צריך לשים לב איזה משתמש מחובר.

נתב

המיני פייבר בוקס משמש כשלוחה של הנתב הקיים בפייבר בוקס הרגיל (באמצעות חיבור קווי). בצורה הזו, המשתמש מקבל הגברה מלאה של אותו ה-WiFi בחדר נוסף בבית. במקרה שמדובר בחדר שינה, ולא רוצים שהנתב יעבוד בלילה בזמן שישנים, ניתן לכבות אותו בלחיצת כפתור ולהפעיל שוב מחדש בבוקר.

בשורה התחתונה, הוט הצליחו ליצור ממיר שפותר ללקוחות החברה את בעיות הקליטה ברשת האלחוטית, מביא את שירות הצפייה בחדרים נוספים ומציע פתרון מעניין לחיבור לפייסבוק. בהחלט מדובר במוצר מוצלח שישדרג ללקוחות החברה את חוויית הצפייה.

מחיר

לקוחות קיימים עם פייבר בוקס יוכלו לקבל ממיר מיני פייבר בחינם בנוסף לקופסה הקיימת בביתם. לקוחות קיימים ללא פייבר בוקס, ישלמו 30 שקל לחודש עבור פייבר בוקס ומיני פייבר בוקס. 3 חודשים בחינם.

yes Quattro

הקלטה

גולת הכותרת של הקוואטרו היא יכולת ההקלטה. הקוואטרו הוא "חיה רעה" עבור חולי טלוויזיה. הממיר מסוגל להקליט 4 ערוצים במקביל ועוד 2 ערוצים נוספים עבור שירות פריים-טיים. שירות זה מאפשר להקליט 2 ערוצים קבוע עד שבוע אחורה. ברירת המחדל במכשיר היא ערוצים 2 ו-10, שהממיר מקליט בשעות 18:00-24:00.

מדובר ברעיון מוצלח מאוד שעובד בצורה טובה. בכל פעם שמגלים שיש תוכנית ששודרה שעות בודדות קודם או אפילו מספר ימים, ניתן לגשת ללוח השידורים בתפריט ההקלטות, ללכת אחורה בזמן ולהפעיל את ההקלטה. אם מדובר בסדרה, ניתן גם לסמן שהממיר יזכור להקליט אותה באופן קבוע. אפשר גם למשוך את ההקלטות מהפריים-טיים לאזור ההקלטות בממיר, והן יימחקו משם רק לאחר שבוע. נפח האחסון של הקוואטרו עצום: 1 טרה.

הבעיה היא שהתוכן שמוקלט בממיר הישן אינו עובר לחדש. לא ברור מדוע, בעידן של גיבוי בענן למשל, לא מצאו ב-yes פתרון לנושא, מה שמהווה חסם של ממש בפני לקוחות שצברו מאגר תוכן גדול בממיר.

מולטירום

בדומה להוט, ב-yes כבר מציעים יותר משנתיים את היכולת למשוך הקלטה מהסלון ולהציג אותה בחדר השינה (או בכל חדר אחר בבית). אולם בניגוד להוט, לא ניתן לקבוע הקלטה מהממיר המשני' וגם אין אפשרות לתת פקודה לממיר להתחיל תוכנית מנקודת הצפייה האחרונה. צריך בשביל זה להיכנס לתוכניות האחרונות בתפריט ולהפעיל את התוכנית באופן עצמאי.

ממשק

yes יצרה ממשק פשוט ונעים לעין שמגיב מהר וטוב. התפריט הראשי בנוי בצורה רוחבית' והוא צף על השידור בזמן אמת מהטלוויזיה. בממשק הראשי מקודמים תכנים לצפייה חינם ובתשלום, ובאותו מסך מופיע התפריט הראשי לכל השירותים קיימים. את ממשק ההקלטות החברה חילקה לסדרות, תוכניות בודדות ותוכן מה-VOD. הממיר נדלק במהירות ומתחיל לעבוד בתוך שניות בודדות. בשירות ה-VOD לא מופיע אף סימון על צפייה שכבר התבצעה, דבר שעלול לבלבל כאשר חוזרים לצפות בסדרה מסוימת.

תמונה

איכות התמונה בצפייה בשידורי HD מוצלחת, אבל משום מה, דווקא בצפייה בערוצים 2 ו-10, התמונה פחות חדה מזו המוצגת בממיר הפייבר בוקס של הוט (הבדיקה התבצעה על מספר דגמי טלוויזיות). השידורים ב-2 וב-10 גם כך לא נחשבים לאיכותיים, אבל בקוואטרו התמונה פחות טובה מזו של המתחרה.

בשורה התחתונה

הקוואטרו הוא ממיר מוצלח מאוד, שיספק כל "חולה טלוויזיה" מבחינת יכולות ההקלטה שלו. חבל שאין בו יכולות חברתיות וגם לא אפליקציות שונות, כמו יו-טיוב. המוצר מספק גישה מצוינת לשירותי yes, אבל היא לא פתוחה לעולם שמעבר.

מחיר

ללקוחות yes מקס טוטאל המחיר הוא 10 שקלים לחודש.