הסופרבול מתקרב: 5 מיליון דולר לספוט פרסום של 30 שניות

ברשת CBS, שתשדר את המשחק, מדווחים כי מלאי הפרסום כמעט אזל

סיאטל סיהוקס וניו אינגלנד פטריוטס בסופרבול 2015 / צילום: רויטרס
סיאטל סיהוקס וניו אינגלנד פטריוטס בסופרבול 2015 / צילום: רויטרס

למפרסמים שרוצים לקנות זמן פרסום לסופרבול ה-50 כדאי להזדרז, כי מספר ה"ספוטים" שנשארו לרשת CBS הולך ומצטמצם.

נשיא ומנכ"ל CBS, לז מונבס, אמר אתמול (ג') כי רק מספר קטן של ספוטים בסופרבול נשאר למכירה. "עם מעט ספוטים שנשארו למכירה, אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה יעלה כל תשדיר", אמר מונבס.

הוא הוסיף כי CBS יכלה להשיג את מחירי השיא שהיא קבעה כשהיא התחילה לשווק את הספוטים לתשדירים בחודשי הקיץ.

לפני 3 חודשים קבע מונבס מחיר של 5 מיליון דולר לספוט של 30 שניות במהלך שידור הסופרבול ב-7 בפברואר 2016. קונים שרכשו ספוטים כאלה עבור לקוחותיהם אומרים שהספוטים נמכרים בין 4.6 מיליון דולר ל-5 מיליון דולר.

ב-5 עונות הפוטבול האחרונות בארה"ב, המחיר שנדרש עבור 30 שניות בשידור הסופרבול עלה בממוצע של 11.1% בשנה.

על סמך משחקי העונה הרגילה, CBS יכולה להיות שקטה לגמרי כשהיא תתקין את המצלמות בסנטה קלרה, קליפורניה, שבו שוכן האצטדיון החדש של ה-49ers שנבנה בהשקעה של 1.2 מיליארד דולר. הרייטינג של הרשת למשחקים עלה ב-9% מול השנה שעברה, והיה בשיא של 29 שנים בשבעת השבועות הראשונים של העונה. עד כה, שיא הרייטינג העונה נרשם במשחק בין הפטריוטס והקאובויס ב-11 באוקטובר, עם 26.1 מיליון צופים.

התוכנית "Thursday Night Football" של הרשת, שמקדימה את המשחקים, עלתה ב-5% בממוצע מדרוג משקי-בית בהשוואה לעונת ההשקה שלה.

מכירות הפרסומת של CBS ברבעון השלישי עלו ב-1% מול הרבעון המקביל, אבל כפי שמונבס העריך, הן אמורות להיות חזקות הרבה יותר ברבעון הרביעי ומעבר לו, בזכות משחק פלייאוף נוסף של ליגת AFC וכניסה של דולרים "פוליטיים" בדמות תשדירי בחירות.

כמה שווה ספוט בסופרבול
 כמה שווה ספוט בסופרבול