רשויות המס בגרמניה פשטו על משרדי ההתאחדות לכדורגל

הפרשה במסגרתה חשודה ההתאחדות במתן שוחד של 6.7 מיליון אירו לאנשי פיפ"א, לצורך הבטחת אירוח המונדיאל ב-2006 - מסתעפת: הרשויות פשטו על משרדי ההתאחדות והגיעו גם לבתיהם של היו"ר וולפגאנג נירסבאך ועסקני כדורגל גרמנים נוספים

וולפגאנג נירסבאך / צלם: רויטרס
וולפגאנג נירסבאך / צלם: רויטרס

לחצים כבדים מופעלים על וולפגאנג נירסבאך, יו"ר התאחדות הכדורגל הגרמנית (DFB) וחבר הוועד הפועל של פיפ"א - להתפטר מכל תפקידיו. זאת לאחר שאתמול (ג') פשטו רשויות המס במדינה האירופית על משרדי ההתאחדות, במסגרת חקירת זכייתה של גרמניה במכרז של פיפ"א לאירוח מונדיאל 2006. כך מפרסם אתר insideworldfootball.

למעלה מ-50 שוטרים וחוקרי מס ערכו חיפושים גם בביתו של נירסבאך, ובבתיהם של עסקני כדורגל נוספים, ביניהם קודמו של נירסבאך בתפקיד תיאו צוונציגר, ומזכ"ל ההתאחדות לשעבר הורסט שמידט. המטרה של החוקרים היא למצוא ראיות להתחמקות ממסים, בגין תשלום בסך 6.7 מיליון אירו שעבר לפיפ"א באפריל 2005 - כאשר קיים חשד כי מדובר על כספים שעברו לארגון העולמי כשוחד, לצורך קניית קולות בהצבעה על אירוח זהות מארחת גביע העולם.

"האם נירסבאך יכול להישאר בתפקיד?", תהה היומון הנפוץ "בילד". במקביל, נכתב ב"פרנקפורטר צייטונג" כי "נירסבאך עשוי לא להיות הרמאי הכי גדול בסיפור הזה, אבל הפוזיציה שלו בראש ההתאחדות, שנלחמת כעת על האמינות שלה - הפכה בשבועות האחרונים לרופפת".

על-פי התחקיר שפורסם ב"דר שפיגל", גם לכדורגלן העבר ומראשי באיירן מינכן בהווה, פרנץ בקנבאואר, שעמד בראש הוועדה המארגנת של מונדיאל 2006 - הייתה מעורבות בפרשה. מי ששימש כאחת מדמויות המפתח בה, לפי החשדות - הוא רוברט-לואיס דרייפוס, מנכ"ל ענקית הלבשת וציוד הספורט הגרמנית אדידס, שהלך לעולמו ב-2009.

החשדות מתמקדים בקניית קולם של ארבעה נציגים מיבשת אסיה מתוך 24 חברי הוועד המנהל של פיפ"א שהשתתפו בהצבעה על זהות מארחת גביע העולם ב-2006. יש לציין כי באותה תקופה שימש נירסבאך כמזכ"ל ההתאחדות הגרמנית.