מיני מבחן דרכים: קיה סורנטו 2.4 - גאווה קוריאנית

במחיר של 198 אלף שקל הסורנטו מציע כיום את אחת החבילות השלמות המגובשות ביותר למי שמחפש רכב פנאי עם שבעה מקומות ■ זהו כלי מרשים מבפנים ומבחוץ, שיכול לשנות גם את דעות הקדומות העקשניות ביותר ביחס למותג

המכונית הראשונה של קיה שבחנתי בישראל נשאה בגאווה את השם "פרייד". זו היתה סופר-מיני קופסתית, שהתבססה על דגם עתיק של מאזדה. היא זכורה לי בעיקר בזכות הריפוד בתא המטען, שהוצמד למקומו באמצעות שדכן (בבית החרושת). הדרך, שקיה מוטורס עשתה מאז שקולה להתקדמות של יצרני רכב מערביים בחמישים שנה. קיה של היום היא ענק תעשייתי עם מיטב מעצבי הרכב ומהנדסי הפיתוח, והיא נחושה לא רק "ליישר קו" אלא גם להראות את הדרך למתחרים מאירופה ומיפן. הסורנטו החדש הוא צעד גדול בדרך הזו.

העיצוב, למשל, מצליח להיראות חד, רענן ולא שבלוני עם חרטום נאה, זנב מעוצב לתלפיות ופרופיל מוצק, שמזכיר יצירות מבית ג'יפ ואפילו ב.מ.וו. רכב ההדגמה השחור שלנו, עם חישוקים נאים וכמות נדיבה של כרום, משך הרבה תשומת לב, גם של בעלי רכבי פרימיום, שקיה לא נמצאת במילון המונחים שלהם.

תא הנוסעים משדרג את הרושם החיצוני. הנהג והנוסעים עטופים במשטחי דיפון פלסטיים רכים ונעימים למגע, שפע של פיסות מתכת קרירות והשפעה גרמנית בולטת. התא מרגיש עשיר אפילו בדגם הבסיס, תודות לשלל צגים צבעוניים עם גודש מידע ואפילקציות ומערכות בטיחות ונוחות מדור אחרון.

הכניסה לתא ממוקמת בגובה אידיאלי ותנוחת הישיבה גבוהה יחסית ומציבה את הנהג גבוה מעל הפרייבטים שמסביב. בשורה השנייה יש שפע של מקום לרגליים, לראש ולכתפיים עבור שלושה מבוגרים, אך השורה השלישית המתקפלת עדיין לוקה ברצפה גבוהה יחסית, שמגבילה את השימושיות שלה בעיקר לילדים. תא המטען מציע כ-320 ליטרים סבירים לאחסון עם שבעה מקומות, כאשר קיפול שתי השורות האחוריות מגדיל את הנפח ליותר מ-2000 ליטר.

למעט דגם הדיזל החזק והיקר, שניצב בראש ההיצע, המנוע העיקרי בארץ הוא בנזין בנפח 2.4 ליטר עם 188 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. הביצועים לא עוצרי נשימה (10.5 שניות מאפס ל-100 קמ"ש), אבל רמת העידון של יחידת ההנעה הזו מרשימה. הכוח זורם בצורה חלקה בכל מצב, רמת הרעש מזערית אפילו תחת עומס והורדות ההילוכים בהאצה מתבצעות בצורה נמרצת. זה כלי שיכול לשייט מאות קילומטרים על כביש מהיר מבלי להתיש את בעליו.

הסורנטו מטפל בצורה מעודנת לא פחות במהמורות, עם ספיגה רכה ויעילה ללא שמץ של תנודות לוואי מיותרות. קיה עוד לא דילגה על משוכת ההיגוי הקל והמעורפל, אבל למעט הנקודה הזו התנהגות הכביש מרגישה מהודקת, מלוטשת ונעימה כמו המיטב של אירופה ויפן. בניגוד לכמה מדגמי העבר של הסורנטו, שהיו חיות שטח קשוחות סמויות, לדור החדש אין כוונות כאלה ודגם ההנעה הקדמית מתאים בעיקר לדרכי עפר קלות ולמדרכות גבוהות.

במחיר של 198 אלף שקל הסורנטו מציע כיום את אחת החבילות השלמות המגובשות ביותר למי שמחפש רכב פנאי עם שבעה מקומות. זהו כלי מרשים מבפנים ומבחוץ, שיכול לשנות גם את דעות הקדומות העקשניות ביותר ביחס למותג. כעת צריך לקוות שגם שאר דגמי המותג יתחילו ליישר קו עם הרף הגבוה הזה.