אורבנקורפ תנסה לגייס 150-200 מ' ש' כדי למלא את קופתה

מטיוטת התשקיף של החברה, שמביאה איפקס הנפקות, עולה כי בכוונתה לשלם לבעל השליטה אלן ססקין כ-8 מיליון דולר קנדי בשנה עבור שירותים שונים

נכסים ופרויקטים של אורבנקורפ בקנדה / צילום: מצגת החברה
נכסים ופרויקטים של אורבנקורפ בקנדה / צילום: מצגת החברה

אל גל חברות הנדל"ן האמריקאיות המגייסות חוב בישראל מצטרפת חברה קנדית - אורבנקורפ (Urbancorp) של אלן ססקין (Alan Saskin). זו מעוניינת לגייס על פי ההערכות כ-150-200 מיליון שקל, ופרסמה הבוקר טיוטת תשקיף ראשונה לצורך כך. תמורת ההנפקה מיועדת למימון פעילותה של החברה, ואת הגיוס מובילה חברת החיתום איפקס הנפקות, שהנפיקה אשתקד את אקסטל של גארי ברנט.

הונה העצמי של החברה המנפיקה עומד על כ-75 מיליון דולר. באורבנקורפ מציינים כי עם השלמת ההנפקה, התחייב ססקין להזרים 12 מיליון דולר במזומן לחברה, כך שהונה העצמי יגדל ל-87 מיליון דולר ויהווה כ-28% מסך המאזן שלה.

לססקין (61) יותר מ-30 שנות ניסיון בתחום הנדל"ן, וב-1991 הוא הקים את קבוצת אורבנקורפ. הוא צפוי לספק מגוון שירותים לחברה תמורת סכום של כ-8 מיליון דולר קנדי בשנה: שירותי בנייה תמורת 3.5% מעלויות הבנייה הכוללות של הפרויקטים, וכן 7,500 דולר קנדי עבור כל יחידת מגורים שאורבנקורפ תפתח (שירות עבורו קיבל ססקין ב-2014 יותר מ-5 מיליון דולר קנדי); שירותי ניהול נכסים תמורת 3.5% מדמי השכירות ברוטו בכל נכס (שירות עבורו קיבל קרוב ל-800 אלף דולר ב-2014); וכן שירותים נוספים דוגמת ייעוץ משפטי, מנגנון רכישות והשקעות, שיווק וכו' תמורת 1.5 מיליון דולר קנדי בשנה.

12 פרויקטים בעיקר בטורונטו

מטיוטת התשקיף עולה כי פעילותה של אורבנקורפ מתרכזת בטורונטו, והיא עוסקת בעיקר בייזום ובבניית נדל"ן למגורים ולמסחר, רוכשת ומפעילה נכסים מניבים, ובנוסף יוזמת ומפעילה מערכות גיאותרמיות המשמשות את בנייני המגורים שלה. לאורבנקורפ שיתופי פעולה עם חברות נדל"ן בולטות נוספות, בין היתר עם FCR מקבוצת גזית גלוב של חיים כצמן ודורי סגל.

כיום לאורבנקורפ 12 פרויקטים פעילים הכוללים כ-2,600 יחידות (יחד עם שותפים), הנמצאים בשלבי פיתוח או בנייה, והיא מדווחת על מכירות מוקדמות של כ-550 דירות, מתוך סך המלאי המוצע למכירה, בהיקף של כ-170 מיליון דולר קנדי, ברווח גולמי של כ-30 מיליון דולר קנדי. שלא כמו תריסר חברות הנדל"ן האמריקאיות שהגיעו עד היום לישראל, המאוגדות כולן במקלטי מס באיי הבתולה הבריטיים, אורבנקורפ מאוגדת בקנדה.

מהדוחות המצורפים לטיוטת התשקיף עולה כי בסיכום המחצית הראשונה של 2015 נהנתה אורבנקורפ ממכירת דירות מוגברת, שהגדילה את סך הכנסותיה ל-47.5 מיליון דולר - אחרי הכנסות של פחות מ-6 מיליון דולר במחצית המקבילה של 2014 ושל 57 מיליון דולר ב-2014 כולה. בשורה התחתונה הציגה אורבנקורפ רווח נקי של 4.7 מיליון דולר לתקופת מחצית השנה - אחרי רווח נקי של 2.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

במבט קדימה, אורבנקורפ צופה כי בין 2016-2018 הכנסותיה ממכירת דירות יצטברו לכ-390 מיליון דולר, ויניבו לה רווח גולמי של קרוב ל-70 מיליון דולר.