הוגשו כתבי אישום נגד הישראלים שפרצו למחשבי JP מורגן

ג'ושוע אהרון, גארי שאלון וזיו אורנשטיין נאשמים כי פרצו למוסדות פיננסיים וכלי תקשורת וגנבו פרטים של למעלה מ-100 מיליון בני אדם ■ לפי האישום, שאלון אמר לשותף שלו כי עשה "צעד קטן לעבר אימפריה גדולה"

ג'ושוע אהרון, גארי שאלון וזיו אורנשטיין, החשודים במעורבות בביצועפריצה לחשבונות הבנק האמריקאי JP מורגן ובהרצת מניות בבורסה האמריקאית, מואשמים גם שפרצו למחשבים של הבנק וגנבו פרטים של מעל ל-100 מיליון בני אדם. בנוסף, הם מואשמים שפרצו למוסדות וכלי תקשורת נוספים, ביניהם "וול סטריט ג'ורנל".

התביעה בארה"ב הגישה נגדם היום (ג') כתבי אישום.

שאלון, תושב סביון בן 30, מואשם בהיותו מנהיג של "מפעל לפשעי סייבר" שהעסיק מאות בני אדם ביותר מ-12 מדינות. אורנשטיין, תושב אזור השרון בשנות ה-40 לחייו, מואשם שהיה סגנו.

לפי כתב האישום, שאלון אמר לשותף שלו כי הדברים שביצע הם "צעד קטן לעבר אימפריה גדולה", וכי השגת לקוחות מחברות שהמידע שלהן נפרץ על-מנת לרכוש מניות זה כמו "לשתות וודקה מזורגגת ברוסיה".

פריצת הסייבר, שבה נגנבו פרטי חשבונות בנק של מעל ל-100 מיליון לקוחות בנקים, בהם של JP מורגן, הסעירה אשתקד את העולם הפיננסי. בחודש יולי האחרון נחשף כי הישראלים היו מעורבים בביצוע פריצה ל-JP מורגן ובהרצת מניות בבורסה האמריקאית.

באותו חודש, במסגרת החלטתו לפרסם את שמות החשודים בפרשה, שופט בית משפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, אמר כי "המשיבים הואשמו כי הריצו מניות בארה"ב משנת 2011 ועד היום בדרך של הקמת חברות-קש, רכישת מניות מוגברת והפצת מיליוני הודעות כוזבות באמצעות הדואר האלקטרוני, שמטרתם הייתה לקדם את רכישת המניות ולעלות בזה את ערכן".

לדבריו, "לאחר שבוצעו פעולות אלה, מכרו המשיבים את מניותיהם המורצות באופן מתואם והלבינו את פירות ההונאה בדרך של העברת סכומי הכסף דרך חשבון בנק קפריסאי לחברות-קש נוספות".