רוכברגר משך את הערעור שהגיש - ויקבל את הקלון

עם זאת, ראש עיריית רמת-השרון לשעבר, שהורשע במירמה, הפרת אמונים וזיוף, מבקש שתקופת הקלון תימנה החל מ-17 בספטמבר 2013 ולא מהיום

הידוע מראש הפך לרשמי: ראש עיריית רמת-השרון לשעבר, יצחק רוכברגר (60), הודיע היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי הוא מושך את הערעור שהגיש על הרשעתו בבית משפט השלום בעיר בעבירות מירמה והפרת אמונים וזיוף.

הודעתו של רוכברגר נמסרה לאחר שבתום הדיון בערעורו הבהירו לו השופטים באופן שאינו משתמע לשני פנים כי בכוונתם לדחות את הערעור שהגיש.

עם זאת, רוכברגר מבקש, באמצעות עו"ד ליאור אפשטיין, כי תקופת הקלון שנקבעה על מעשיו, שמשמעותה הרחקתו למשך 7 שנים מהזירה הציבורית, תימנה החל מ-17.9.2013 ולא מהיום. באותו מועד קבעו שופטי בג"ץ כי על רוכברגר לחדול מלהיות ראש העיר בשל הגשת כתב האישום נגדו.

הבקשה הזו של רוכברגר הינה תקדימית, ומעניין יהיה לראות כיצד יתייחסו אליה שופטי המחוזי בתל-אביב.

נזכיר כי בתום הדיון בערעורו של רוכברגר לפני כשבועיים, אמרה נשיאת המחוזי, השופטת דבורה ברלינר, כי "רוכברגר לא היה אדם מהרחוב אלא בעל חובות אמון שהופרו ברגל גסה. כל קביעות המהימנות של העדים שהעידו בבית משפט השלום היו חד-משמעיות, וגולת הכותרת זו עצם הזיוף של הקבלות. אין שום סיבה לזייף קבלות. זיוף זה זיוף זה זיוף. העובדות מדברות בעד עצמן".

לדבריה, "הכרעת הדין המרשיעה של בית משפט השלום עומדת על נדבכים איתנים. אנחנו לא יכולים לזכות בתיק הזה גם אם נתאמץ".

עוד הודיעו השופטים כי הם לא יתערבו בקביעה כי דבק קלון במעשיו של רוכברגר. המשמעות היא שרוכברגר מורחק סופית מהזירה הציבורית למשך 7 שנים.

למרות הודעת השופטים החליט רוכברגר לשקול את ההצעה לחזור מהערעור, וניתנו לו 7 ימים לעשות כן שהסתיימו היום.

רוכברגר הורשע על-ידי בית משפט השלום כי קיבל לידיו 118 אלף שקל כהחזר הוצאות מקרן ההשתלמות של עובדי הרשויות, ובכך פעל בניגוד לחוק הרשויות המקומיות, האוסר על ראש רשות לעסוק בכל עסק אחר בזמן כהונתו.

רוכברגר הורשע כי נהג להגיש לקרן קבלות וחשבוניות שאינן קשורות לפעילותו בה, ובהן רכישת מצרכים ביתיים בסופרמרקט, הוצאות נסיעה לחו"ל של בתו ושיעורי אנגלית שלמדה. זאת, תוך זיוף פרטים המופיעים בהן, כך שייחזו כהוצאות שבגינן התאפשר לו לקבל החזר מן הקרן.

בית המשפט הטיל על רוכברגר עונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 40 אלף שקל. כן קבע, כאמור, כי במעשיו של רוכברגר דבק קלון.