מיני מבחן דרכים: פולו GTI - ספורט עממי

פולו GTI אוטומטית עם חמש דלתות עולה 155 אלף שקל: מחיר תחרותי ביחס לקומץ המתחרות הישירות ■ באיזון בין הנאה, שימושיות יום יומית ומחיר, היא עוקפת בקלות לא מעט מכוניות שמחירן כפול

נסו לדמיין מבקר מסעדות שיוצא לאכול במסעדת יוקרה הידועה במאכליה האקזוטיים, ומגלה שאין בה שולחנות, כיסאות וסכו"ם. במשך כל הארוחה צופה בו מנהל המסעדה באמצעות מצלמת אבטחה ומאיים להשליך אותו אל הרחוב על כל הפרה של קוד ההתנהגות. זה, פחות או יותר, מה שמצפה למי שינסה לבחון בישראל כהלכה את אחת ממכוניות הספורט האקזוטיות ועתירות הביצועים, שמוצעות אצלנו כיום בשפע.

בישראל אין מסלול מירוצים אחד לרפואה, אין אספלט ראוי ואין כבישים פתוחים, אבל יש מאות מצלמות מהירות ורמזור, שמטרתן לשלול מנהגים נמרצים את הארנק, את רישיון הנהיגה ואם אפשר גם את הרכב עצמו. לפיכך, שמחנו להיתקל במכונית ספורטיבית, שכאילו נתפרה עבור כבישי ישראל.

חיצונית, מדובר בפולו די סטנדרטית: סופר-מיני רבועה וחביבה למראה, עם מידות קומפקטיות שמאפשרות לה להשתחל לכל מקום חניה ולתמרן ברחובות עירוניים מבלי להשאיר איזו מראת צד על המדרכה. זה לא שחסרה לה תשומת לב. צעירים מזהים מיד את החישוקים המיוחדים, המפלטים ואת סמל ה-GTI ומגלים נטייה בלתי נשלטת להתקרב ולמשש את הרכב.

תא הנוסעים שונה מהפולו הרגילה רק בפרטים הקטנים. המושבים הקדמיים עמוקים ותומכים יותר ומרופדים בריפוד המשובץ של המותג GTI, שנראה - ויסלחו לי הטהרנים על חילול הקודש - כמו ריפוד של סלון פולני משנות השבעים. ההגה נראה ומרגיש ספורטיבי, הדוושות נוצצות ובדיפונים השונים שזורים תפרים בצבע אדום. פרט לכך, סביבת הנהג ברורה ושימושית, עם מסך מולטימדיה תקני ומערך צפוי של מתגי שליטה.

המרחב הפנימי מציע מרחב רגליים וכתפיים סביר לשני מבוגרים מאחור ותא המטען מכיל את המינימום ההכרחי. כל זה הוא רקע משני לדבר האמיתי. נתחיל במנוע: 1.8 ליטר טורבו חדש שמייצר 192 כ"ס ו-25 קג"מ ומשודך לתיבה כפולת מצמדים. במכונית באורך 4 מטר ששוקלת פחות מ-1200 קילו, ההספק מרגיש הרבה יותר גבוה.

כל לחיצה על הדוושה במצב הספורטיבי בועטת את המכונית הקטנה, התיבה יורה את ההילוכים בליווי נביחות ספורטיביות, התאוצה מאפס ל-100 אורכת 6.7 שניות בלבד ומהירויות של 200 קמ"ש פלוס הן לא יעד תיאורטי ומרוחק. כמובן, ניתן לשייט כל היום במצב חסכוני בנחת וברגיעה כאשר מחשב המנוע מרסן היטב את הפיתויים האפלים.

את הכוח הזה מרסנת שלדה שתוכננה בעליל על ידי חובבי הגה. אחיזת הכביש סופר גבוהה, לא מעט בזכות צמיגי הסופר-ספורט הייחודיים; ההגה כבד, חד ומדויק, והזכיר לנו את הימים שלפני הכיבוש האלקטרוני. השלדה הקשיחה, בשילוב עם הממדים הקומפקטיים, מאפשרת להפוך כל פיסת כביש צדדי, צר ופנוי למגרש משחקים מוטורי, שקשה לשבוע ממנו. אפילו נוחות הנסיעה נסבלת.

פולו GTI אוטומטית עם חמש דלתות עולה 155 אלף שקל: מחיר תחרותי ביחס לקומץ המתחרות הישירות, אם כי הוא עדיין מבטיח שהיא תישאר מכונית בוטיק עם מכירות מזעריות בשוק הישראלי. באיזון בין הנאה, שימושיות יום יומית ומחיר, היא עוקפת בקלות לא מעט מכוניות שמחירן כפול.