45% מהצעירים לא מרוצים מסיקור בעיותיהם בתקשורת

כך עולה מסקר, שנערך עבור פרויקט הצעירים הישראלי NET-MED, אשר יוצג בכנס שדרות לחברה וידידות ■ על פי הסקר, אתר YNET נתפס על-ידי הצעירים כמהימן ביותר לקבלת מידע חדשותי, ומיד אחריו ערוץ 2

ילדים עם סמארטפון / צילום: Shutterstock
ילדים עם סמארטפון / צילום: Shutterstock

קרוב ל-45% מהצעירים והצעירות בגילאים 18-22 חשים, כי התקשורת לא עוסקת מספיק בבעיות המטרידות אותם; זאת, לעומת 19% בלבד הסבורים כי התקשורת כן מסקרת את נושאים אלה באופן מספק. כך עולה מסקר, שנערך עבור פרויקט הצעירים הישראלי NET-MED ויוצג במסגרת מושב בנושא בכנס שדרות לחברה וידידות במכללה האקדמית ספיר ובסינמטק שדרות.

הסקר נערך על-ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 600 נשאלים בגילאי 18-35.

מהסקר עולה כי צעירים וצעירות מהמגזר הערבי חשים, כי התקשורת מסקרת את בעיותיהם במידה פחותה מאשר את הסוגיות הכלליות של צעירים. מהסקר עולה עוד, כי רוב הצעירים והצעירות (61%) עוקבים אחרי החדשות בעיקר באמצעות האינטרנט, והטלוויזיה עומדת במקום השני (18%).

הבדלים בולטים התגלו בין קבוצת הגיל הצעירה יותר (גילאי 18-22), אשר נעזרת יותר במדיה חברתית למעקב אחרי החדשות (13%), לעומת קבוצת הגיל המבוגרת יותר (גילאי 29-35) אשר מסתמכת פחות על המדיה החברתית (3%) ויותר על טלוויזיה כמקור המועדף למעקב אחר חדשות.

על פי הסקר, אתר YNET נתפס על-ידי הצעירים כמהימן ביותר לקבלת מידע חדשותי, ומיד אחריו ערוץ 2. אמצעי תקשורת אחרים צוינו בהקשר זה בשיעורים נמוכים משמעותית. בכנס שדרות לחברה וידידות במכללה האקדמית ספיר ובסינמטק שדרות יוקדש שולחן עגול לפרויקט.