דיסקונט ולאומי מוכרים את הפעילויות בשווייץ ולוקסמבורג

דיסקונט מוכר את החברה הבת בשווייץ תמורת כ-11 מיליון דולר בעוד לאומי מוכר את הפעילות בלוקסמבורג תמורת עד 3.5 מ' ד'

לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי
לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי

בנק דיסקונט  מחסל את הפעילות בשווייץ בעוד בנק לאומי  יוצא מלוקסמבורג. דיסקונט חתם אמש (ב') על הסכם למכירת פעילות אי.די.בי סוויס בנק, זרוע הפעילות של דיסקונט בשווייץ, לידי היפו-סוויס ז'נבה (Hyposwiss), בתמורה ל-10.9 מיליון פרנק שווייצרי (כ-11 מיליון דולר). הבנק לא ירשום רווח כתוצאה מהעסקה.

מכירת הפעילות בשווייץ מגיעה על רקע התוכנית האסטרטגית של דיסקונט לרכז את הפעילות הבינלאומית של הבנק בארה"ב. התוכנית יצאה לדרך באוגוסט 2014, אך ביולי האחרון הוגשו מספר הצעות לרכישת דיסקונט שווייץ, וכעת החליט הבנק למכור את החברה הבת להיפו-סוויס. לאחרונה, השלים הבנק את מכירת פעילות דיסקונט אמריקה הלטינית (DBLA), חברה בת של אידיבי ניו-יורק, הפועלת ומאוגדת באורוגוואי. כמו כן הושלם תהליך סגירתו של הסניף בלונדון.

את תמורת המכירה יקבל דיסקונט בתשלומים ובכפוך להתאמות שייגזרו משווי הנכסים הנמכרים במועדים שנקבעו בהסכם. לאחר השלמת העסקה יפעל הבנק לסגירת החברה הבת בשווייץ. נכון לסוף ספטמבר 2015, נוהלו בדיסקונט שווייץ נכסים בשווי 1.35 מיליארד פרנק. היפו-סוויס הוא בנק משפחתי בעל התמחות בבנקאות פרטית אשר מרבית החזקותיו בידי משפחות Lawi ו-Kadoorie. הבנק פועל בשווייץ מזה שנים רבות וב-2014 הרחיב את פעילותו וביצע מיזוג עם בנק Mirelis InvesTrust.

את העסקה הובילו מטעם הבנק אבי לוי, ראש חטיבת נכסי לקוחות, ועו"ד אתי דויטש, היועצת המשפטית הראשית של הקבוצה.

בתוך כך, לאומי חתם על מכירת החברה הבת שלו בלוקסמבורג תמורת 3.5 מיליון דולר לכל היותר. הקונה הוא בנק ספרא סרסין (Banque J. Safra Sarasin). סכום המכירה נגזר משווי נכסי הלקוחות אך כאמור לא יעלה על 3.5 מ' ד'. 

לאומי יסגור את פעילותו בלוקסמבורג ויפעל לחלוקת ההון העצמי כדיבידנד (מדובר בכ-37.4 מיליון דולר).