חשד: מכר לתושב עזה חומרים היכולים לשמש לטרור

תושב חולון, בעל מפעל לצבעים ומדללים, חשוד שמכר לסוחר מעזה חומר אסור, תוך שהוא משנה את התווית של החומר על-מנת שניתן יהיה להכניסו לרצועה ■ חשוד גם בהעלמת הכנסות ובהלבנת הון

הותר לפרסום: חקירה משותפת של יחידת מג"ן מרחב נגב, שירות הביטחון הכללי, ימ"ר נגב וחקירות מע"מ באר-שבע ברשות המסים, הביאה למעצרו של גבר בשנות ה-40 לחייו, תושב חולון, בעל מפעל ליבוא וייצור של צבעים ומדללים, בחשד שמכר לתושב עזה חומרים היכולים לשמש למטרות טרור - תוך העלמת הכנסות ממכירות אלה.

בעל המפעל נעצר לאחר שעלה חשד שמכר לסוחר מעזה חומר אסור, תוך שהוא משנה את התווית של החומר על-מנת שניתן יהיה להכניסו לרצועה, ונוסף על כך בחשד שביצע עבירות של הלבנת הון בכך שהנמיך בכ-50% את שווי הסחורה בחשבוניות שהוציא, ואת היתרה קיבל במזומן ללא חשבונית.

נגד החשוד נוהלה חקירה סמויה, במסגרתה עלה החשד כי במהלך 5 השנים האחרונות מכר לסוחר מעזה חומר דו-שימושי, היכול לשמש גם גורמי טרור, תוך שזייף את שמות המוצרים בבקשה שהוגשה לאגף לאיכות הסביבה ל"לכה שכבה יד שנייה" בטרם העברתם לסוחר מעזה.

עוד עלה חשד לביצוע עבירות הלבנת הון, וחוקרי מע"מ באר-שבע בשיתוף היחידה להלבנת הון מימ"ר נגב החלו בבדיקה, שהעלתה חשד כי בספרי החשבונות של המפעל מנוהלים רישומים כפולים, ובוצעה לכאורה הנמכה של 50% מהיקף העסקאות בדיווח לרשויות המס כאמור, כשאת התמורה ל-50% הנותרים - בעל המפעל קיבל או שילם במזומן ללא דיווח.

עד כה היקף העסקאות שנמצא עומד על כ-1.45 מיליון שקל, והבדיקה נמשכת.

עם מעצרו של החשוד ומעבר החקירה לשלב הגלוי, הוקפאו חשבונות הבנק של החברה והחשוד, ובהמשך תוגש בקשה לחלט את הרכוש ואת חשבון הבנק.

מרשות המסים נמסר כי בחקירתו קשר עצמו החשוד למיוחס לו והסביר כי רצה לסייע לסוחר מעזה לשרוד עקב התחרות הקשה הקיימת שם.

רפ"ק ערן כהן, ראש לשכת חקירות מרחב נגב, ציין כי "שילוב של כלל הגורמים המקצועיים מהמשטרה, רשות המסים ושירות הביטחון הכללי הביאה למעצרו של החשוד ובכך להפסקה של מכירת החומר הדו-שימושי לעזה, חומר שיכול לשמש גורמי טרור ואחרים ולחשיפה של עבירות הלבנת הון בהיקפים של למעלה ממיליון שקל ולביסוס תשתית ראייתית כנגדו".