הרשת החברתית: מה המנכ"לים הכי אוהבים לבשל?

מי מכינה ארוחת גורמה ל-20 אנשים בזמן שיא, מי מצא את עצמו מקפיץ סטייק על מחבת לארוחת בוקר, מי החל ללוות את אימו במטבח כשהיה ילד, ומי מטריף את השכנים מדי שישי עם ריחות של בישולים?

"המומחיות האמיתית היא לבחור את הנתח הנכון"

שם: רונן כץ, מנכ"ל חברת סקי דיל

גיל: 41

מקום מגורים: בני דרור

מצב משפחתי: נשוי+2

- מתי נדבקת בחיידק הבישול?

"יום אחד בחופשה הלכתי לישון מאוחר אחרי מסיבה מטורפת. ישנתי עד מאוחר, ופספסתי את ארוחת הבוקר. אני לא מאמין בלהתחיל את היום על קיבה ריקה, אז החלטתי לנסות להכין לעצמי משהו לאכול שהוא קצת יותר מסנדביץ' עם גבינה צהובה. ומפה לשם פתאום מצאתי את עצמי מקפיץ סטייק על מחבת לארוחת בוקר עם רוטב פלפל שהכנתי".

- מה אתה הכי אוהב לבשל או לאכול?

"בשר על כל סוגיו וטעמיו. זה גם הכי קל וגם דורש הכי פחות התעסקות בזמן הבישול עצמו. המומחיות האמיתית היא לדעת לקנות את הנתח הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון".

- למי אתה בעיקר מבשל?

"למשפחה שלי - לאשתי ולילדים, וכמובן לעצמי. אם מגיעים אורחים, אני מוצא את עצמי מתעסק יותר ויותר בפרזנטציה, ב'שופוני'".

"אני אוהבת לבשל כל מה שאפשר להכין בסיר"

שם: דפנה גונן, מנכ"לית קבוצת פיוניר

גיל: 49

מקום מגורים: תל-מונד

מצב משפחתי: נשואה+4

- מתי נדבקת בחיידק הבישול?

"לפני שנדבקתי בחיידק הבישול, ניסיתי להיפטר מהבישול בבית, וזה לא התקבל. אז לא הייתה ברירה, והתחלתי לבשל תוך הקפדה שיהיה גם טעים וגם מזין. זה קרה כשהילדים בגרו ולא הסתפקו בשניצל ופירה".

- מה את הכי אוהבת לבשל או לאכול?

"אני אוהבת ומוכנה לבשל כל מה שאפשר להכין בסיר אחד. בשנים האחרונות הצטרף אליי אוהד בני בן ה-14, והבישולים בבית הפכו יותר מתוחכמים, והמאכלים כמובן מעוררים קריאות התפעלות. אני הכי אוהבת לאכול סביצ'ה פרואני, אבל גם פנקייק ביום שבת בבוקר עם הבת שלי עלמה".

- למי את בעיקר מבשלת?

"בעיקר למשפחה ולחברים קרובים. למזלי אוהד זריז כמוני, וארוחת 'שישיגורמה' ל-20 איש מתבשלת לה בין שנת הצהריים הקבועה לשעת האירוח".

"כבר בתור ילד עמדתי לצד אימי במטבח ועזרתי לה"

שם: דני שמעוני, מנכ"ל הרץ (קשר רנט א קאר)

גיל: 55

מקום מגורים: סביון

מצב משפחתי: נשוי+3 ילדים+2 נכדים

- מתי נדבקת בחיידק הבישול?

"מאז ומתמיד הייתה לי חיבה למטבח. כבר בתור ילד עמדתי לצד אימי במטבח ועזרתי לה. שלא כמו אימהות אחרות, היא נתנה לי לעזור בכיף ולא סילקה אותי".

- מה אתה הכי אוהב לבשל?

"אני אוהב לאפות, בעיקר עוגות, משתדל ללמוד כל הזמן ולהתפתח בתחום האפייה והקונדיטוריה. מאחוריי שני קורסים באפייה אצל השף אורן גירון מהמרכז הקולינרי 'עושים בישול'".

- למי אתה בעיקר מבשל?

"למשפחה ולחברים, כל שישי-שבת".

"הנה סקופ: בקרוב תהיה לי תוכנית בישול"

שם: יפית גרינברג (ג.יפית), פרסומאית ומבעלי סטימצקי

גיל: 64

מקום מגורים: תל-אביב

מצב משפחתי: נשואה+בן אחד+3 נכדים

- מתי נדבקת בחיידק הבישול?

"מאז שאני זוכרת את עצמי הייתה לי משיכה למטבח. אולם, מאז שאני אימא וסבתא אני חוגגת במטבח ונהנית להכין ולבשל לכל אחד את המאכלים שהוא אוהב (וגם זה משתנה כל הזמן). אבל יש האוכל הקבוע שאין קידוש בלעדיו. מי שמתקרב לביתנו בשישי נטרף מהריחות של התבשילים. המון סוגים".

- מה את הכי אוהבת לבשל או לאכול?

"המטבח שלי כשר ולאחרונה נוטה לכיוון צמחוני-טבעוני, שכן יש אצלנו הנמנעים מבשר. אני הכי אוהבת לאכול סלט טרי בלי לימון עם קינואה, או אורז עם פלפל חריף קצוץ דק-דק. אבל גם פלאפל בלי הפיתה. רק קציצות".

- למי את בעיקר מבשלת?

"בעיקר בשישי, ארוחת שבת מפוארת למשפחה וחברים".

- האם את צופה באדיקות בתוכניות הבישול למיניהן?

"יחסית מעט. את רוב ההשראה אני מקבלת מספרי בישול. הבית שלי מלא בספרי בישול ואפייה, החל מבישול בריא דרך סלטים ועד לארוחות גורמה. ואני כמובן אוהבת להמציא. הנה סקופ - בקרוב תהיה לי תוכנית בישול משלי".

"כשהייתי לבד בבית, התחלתי לעשות 'ניסויים'"

שם: אירי שחר, בעלים ומנכ"ל רשת סופרמרקטים "אחד"

גיל: 45

מקום מגורים: סביון

מצב משפחתי: נשוי+4

- מתי נדבקת בחיידק הבישול?

"במהלך גיל העשרה התחלתי להתעניין בבישול של הוריי וללמוד מהם. בפעמים שבהן הייתי לבד בבית, התחלתי לעשות 'ניסויים' במטבח. חברים שלי היו טועמים ונותנים לי פידבקים, וכך המשכתי עד שהתאהבתי בהכנה ובתוצאות".

- מה אתה הכי אוהב לבשל?

"ריזוטו, דגים בתנור, תבשילי קדירה, פסטות ושניצלים".

- למי אתה בעיקר מבשל?

"לאשתי, לילדים, להורים ולחברים קרובים".

- האם אתה צופה באדיקות בתוכניות הבישול למיניהן?

"מדי פעם. אני פחות מתחבר לתוכניות עם שפים במטבח ויותר אוהב לראות תוכניות בסביבות אחרות ובטבע. התוכנית שהכי אהבתי הייתה של פלויד, שבישל בכל מקום בעולם".