שוק המט"ח: האירו צלל בכ-0.7% לשפל של כ-14 שנה

האירו נסחר סביב 4.09 שקלים ■ הדולר נחלש בכ-0.3% ■ המטבע האירופי נחלש בחודש החולף בכ-4% מול הדולר ויותר מ-12% מתחילת השנה ■ בשוק גוברות הספקולציות לפיהן הבנק המרכזי האירופי יכריז על הרחבת התוכנית לרכישות אג"ח

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח התנהל היום (ב') תוך התחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש בכ-0.31% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.877 שקלים. האירו ירד בכ-0.7% ושערו היציג נקבע על 4.099 שקלים, שפל של כ-14 שנה.

בעולם, האירו נחלש בכ-0.1% מול הדולר לרמה של 1.05 דולרים לאירו. המטבע האירופי נחלש בחודש החולף בכ-4% מול הדולר ויותר מ-12% מתחילת השנה. זאת, ברקע לספקולציות לפיהן הבנק המרכזי האירופי יכריז בקרוב על הרחבת התוכנית להקלה כמותית במסגרתה הוא רוכש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 60 מיליארד אירו מדי חודש.

בארה"ב, מנגד, הפד צפוי לפעול בכיוון ההפוך ולהעלות את הריביות בדצמבר. השבוע יפורסם דוח התעסוקה לחודש נובמבר, כאשר בשוק מעריכים כי מספרים חיוביים בדוח יעניקו לפד אישור סופי להעלאת הריביות.

בעקבות הספקולציות לגבי המדיניות המוניטארית העתידית בארה"ב וגוש האירו, ישנם אנליסטים בשוק שמעריכים כי עד סוף השנה האירו ישתווה לדולר.

 

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר: "בפתחו של שבוע מסחר עמוס באירועי מפתח, אנו ממשיכים לראות את הפיצול בין הדולר העולמי לדולר המקומי. בשעה שמדד הדולר נסחר בעולם בשיא של שמונה חודשים, מעל רמת המפתח של 100, הדולר-שקל ממשיך לדשדש בתוך הטווח שבין 3.85-3.90 ואינו מצליח לפרוץ מעל מחסום 3.90. ועם זאת, ההערכה היא כי מדובר במשוכה טכנית שאינה נובעת מתוך איזשהו חוזק פונדמנטלי של השקל. ככל שנראה את הדולר בעולם מתחזק גם הספקולנטים בארץ יצליחו להניע את הדולר-שקל לפרוץ מעלה".

בפריים ברוקר מציינים היום כי "האירו עלול להמשיך ולצנוח השבוע במידה והבנק המרכזי האירופי יחליט לפעול ולאמץ תוכנית הקלה כמותית חדשה ב-3 בדצמבר. אמנם, הסוחרים שכחו את הפיגועים בפריז אך הם זוכרים היטב את הצניחה בשער האירו לאחר דבריו של מאריו דראגי לאחר החלטת הריבית האחרונה".