סודהסטרים מצטרפת לבורסה בת"א; המניה מזנקת בוול סטריט

החברה נעתרה לפנייה של מנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט ותבצע רישום כפול בבורסה בישראל ■ מניית החברה מזנקת לאור דיווח לפיו החברה המתחרה שלה נמכרת תמורת כ-14 מיליארד דולר

דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר
דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר

חברה נוספת מצטרפת לגל ההנפקות שבוצעו לאחרונה בבורסה בת"א: סודהסטרים הודיעה היום (ב') כי החליטה להיעתר לפנייה של מנכ"ל הבורסה בת"א יוסי ביינארט ולבצע רישום כפול בבורסה לניירות ערך בת"א.

סודהסטרים  עוסקת בייצור והפצה של מכשירי הגזה ביתיים ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-295 מיליון דולר. ב-6 החודשים האחרונים, מניית החברה צנחה ביותר מ-40% בצל ירידה חדה בהיקף המכירות. מאז הונפקה בוול סטריט ב-2010, נחתך שווי השוק שלה ביותר מ-80%. 

עם זאת, במסחר המוקדם היום מניית סודהסטרים מזנקת בכ-15% לאור דיווח לפיו החברה המתחרה שלה, קוריג גרין מאונטיין , שמשתפת פעולה עם קוקה-קולה ומפתחת מערכת הגזה דומה לזו סודהסטרים, הסכימה להירכש ע"י קבוצת משקיעים בהובלת קבוצת JAB Holding, תמורת כ-14 מיליארד דולר.

ביינארט בירך את סודהסטרים על החלטתה וציין כי מקומן של חברות ישראליות בעלות נוכחות גלובלית בבורסה בתל-אביב. יודגש כי בשבועות האחרונים התנהלו מספר מפגשים ביו הצדדים בהן הבהירו נציגי הבורסה להנהלת סודהסטרים את היתרונות השונים הקשורים ברישום הכפול, לטובת החברה ובעלי המניות שלה.

מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום, מסר בתגובה: "זהו מהלך טבעי אך מרגש, אנו שמחים לתרום לחיזוק המשק הישראלי".