שביט מייעד שליש מכספי הנפקת המשביר לתשלום אג"ח ב-2017

החברה שבשליטת רמי שביט מקווה לזכות באמון המוסדיים, בין היתר באמצעות הבטחת שעבוד על בתי הכלבו ועל ניו פארם

רמי שביט / צילום: יוסי כהן
רמי שביט / צילום: יוסי כהן

רמי שביט מתקדם לקראת הנפקת האג"ח שהוא מתכנן לבצע בקבוצת המשביר לצרכן. המשביר מעוניינת לגייס 75 מיליון שקל, ומדיווח של החברה בנושא עולה כי בכוונתה להנפיק סדרת אג"ח חדשה (ד') שקלית, לא צמודה למדד, במח"מ של 4 שנים, ולפרוע אותה בין השנים 2018 ל-2021. בחברה מתחייבים להעביר כשליש מסכום ההנפקה המתוכננת (25 מיליון שקל) לנאמן מחזיקי אג"ח ב' עבור תשלום החוב בחודש פברואר 2017. לחלופין, סכום זה יוכל לשמש לביצוע רכישה עצמית של אג"ח מסדרה ב', במקרה בו התשואה עליה תגיע לפחות ל-7%.

כיום נסחרת סדרה ב' בתשואה של כ-5.5% וסך התחייבויות האג"ח של המשביר מסתכמות טרם ההנפקה בכ-80 מיליון שקל, כאשר הסדרה הקטנה שלה (ג') נסחרת בתשואה של כ-4.5%. במשביר ציינו כי "לרשות החברה עומדים מקורות מפעילות שוטפת שיאפשרו לה לפרוע את התחייבויותיה בשנת 2016, ביניהם סכום של כ-35 מיליון שקל בגין הכנסות מפעילות שוטפת, המיוחס לתזרים היציב שהחברה מקבלת בגין דמי החבר המשולמים על ידי חברי מועדון 365". הריבית שתציע המשביר בגיוס האג"ח הנוכחי טרם נקבעה, אולם ניתן להעריך כי תעמוד בטווח של 6%-8%.

לפני כשנה, באוקטובר 2014, נכשלה המשביר בניסיון לגייס אג"ח בהיקף של 50 מיליון שקל. המהלך זכה להיענות דלה מצד הגופים המוסדיים, בשל הסיכון שהיה טמון בהנפקה, שהוצעה ללא דירוג וביטחונות ולמרות ריבית גבוהה יחסית, של כ-8%. אולי כלקח מהניסיון הכושל, מציעה הפעם המשביר למשקיעים באג"ח שתנפיק שיעבוד של החזקותיה בשתי זרועות הפעילות המרכזיות שלה: רשת בתי הכלבו, ורשת הדראגסטורים ניו פארם. אלה השלימו באחרונה מהלך של מיזוג תפעולי ואיחוד מטות, והמשביר מציגה הערכת שווי לנכסיהן הנוקבת בסכום כולל של 515 מיליון שקל. עיקר השווי מיוחס לבתי הכלבו (374 מיליון שקל), והיתרה לניו פארם (141 מיליון שקל).

במשביר מציינים כי לחברה אפשרות להרחיב את הסדרה באותם תנאים, בתנאי שיחס החוב לבטוחה לא יעלה על 50%. בהתאם להערכת השווי הנוכחית, תוכל החברה להרחיב את הגיוס עד לכ-250 מיליון שקל. עוד במסגרת הגיוס המתוכנן, המשביר מתחייבת לא ליצור שיעבוד שוטף על נכסיה (סולו) ללא אישור המחזיקים, מתחייבת להון עצמי מינימלי של 70 מיליון שקל (סולו) ולתנאים פיננסיים נוספים, וכן מתנה חלוקת דיבידנד אפשרית - אם תהיה מעוניינת לבצע כזו - בכמה תנאים. בסוף הרבעון השלישי עמד הונה העצמי של המשביר על 116 מיליון שקל.

מתזרים המזומנים החזוי שהציגה המשביר בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, שפורסמו בשבוע שעבר, עולה כי גיוס האג"ח הוא המקור העיקרי הצפוי לעמוד לרשותה השנה. זאת, בנוסף לנכסים נזילים בהיקף של 17.5 מיליון שקל שיש בידיה, תשלום של 10.5 מיליון שקל שצפוי להגיע מפינוי הסניף שלה בקניון עזריאלי בתל-אביב, והכנסות נוספות שיביאו את יתרת הנכסים והמקורות שלה ל-118 מיליון שקל. בשנה הבאה צופה המשביר קבלת 35 מיליון שקל מדמי חבר של חברי המועדון שלה, כאמור, וקבלת סכום דומה (35 מיליון שקל) ממכירת השליטה בחברה-הבת קשרי תעופה.

בסיכום הרבעון השלישי הציגה המשביר רווח נקי של כ-8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אולם בתשעת החודשים מתחילת השנה היא רושמת הפסד של כ-14 מיליון שקל. הנהלת המשביר מעריכה כי "בהתאם לתחזית תזרים המזומנים שלה, ובהתאם לצרכי המזומנים שלה בשנים הקרובות, הכוללים גם חלוקת דיבידנד מחברות בנות, יש ביכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין".

יתרות מזומנים
 יתרות מזומנים