דיווח: יו"ר פוסון הופיע בכנס השנתי של החברה בשנגחאי

קורותיו של גואוו גואנגצ'אנג בימים האחרונים עדיין בגדר תעלומה: האם "נעלם", נעצר, נחקר או בסך הכל משתף פעולה עם הרשויות בחקירה? ■ ובינתיים: העסקה לרכישת הפניקס מידי קבוצת דלק מתרחקת

גואוו גואנגצ'אנג  Guo Guangchang, יו"ר פוסון / צילום: רויטרס
גואוו גואנגצ'אנג Guo Guangchang, יו"ר פוסון / צילום: רויטרס

ברקע חקירתו של יו"ר פוסון על ידי הרשויות בסין, והקשיים בעקבות כך בסגירת עסקת הרכישה של חברת הביטוח הפניקס, מדווחים הבוקר (ב') כלי תקשורת זרים כי גואוו גואנגצ'אנג (Guo Guangchang) הופיע בכנס השנתי של פוסון בשנגחאי.

קורותיו של גואנגצ'אנג בימים האחרונים עדיין בגדר תעלומה. בתחילה, דווח ב"בלומברג" כי היו"ר "נעלם", ולאחר מכן הובהר כי הוא נעצר על ידי הרשויות בסין. כעת מנסים לברר האם הוא חשוד בפלילים, או שמא הוא רק עוזר לרשויות בחקירה מסוימת.

מכל מקום, נשיא פוסון כבר הספיק להרגיע וציין כי החקירה נוגעת לענייניו הפרטיים של היו"ר, ולא בעניינים של החברה, והוסיף כי אינו יכול להוסיף פרטים נוספים בשל "רגישות" העניין.

והזווית הישראלית: המפקחת על הביטוח במשרד האוצר דורית סלינגר בוחנת מזה חודשים האם להעניק לפוסון היתר לרכוש את הפניקס, ועל פי הערכות בשוק, בעקבות ההתפתחויות האחרונות, מתן ההיתר הולך ומתרחק.

כיוון שההיתר הוא אישי ותלוי בזהות העומד בראש החברה הרוכשת, האוצר לא יוכל להעניק אישור מעין זה לאדם הנמצא תחת מעצר, כאשר סביבו חשדות לפלילים. עם זאת, לפי שעה עיקר הפרטים הנוגעים לפרשה אינם ברורים, ובאוצר ממתינים להתפתחויות בסין, כשייתכן גם שבסיומן גואנגצ'אנג ינוקה מכל חשד.

אתמול דיווחו הפניקס וקבוצת דלק כי "פוסון מסרה לחברות שהיא ממשיכה להתנהל כרגיל ושלחקירה לא תהיה השפעה על מהלך העסקים שלה". כמו כן, לפי הודעת דלק והפניקס לבורסה, בשיחות שנערכו בין הצדדים "הודיעו נציגי פוסון כי הם צפויים להגיע בימים הקרובים לישראל לפגישות, במסגרתן ידונו הצדדים לגבי המשך תהליך המכירה ולוחות הזמנים".