"אפשר להפסיק לדאוג מהפד; זמן לראלי סנטה קלאוס"

אנליסטים בוול סטריט מריעים לג'נט יילן אחרי העלאת הריבית: "בראבו, היא עשתה זאת כמו שצריך" ■ הערכה: כעת, לאחר שחוסר הוודאות הוסר, השווקים יעלו

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

הפדרל ריזרב העלה אמש (ד') סוף סוף את הריבית אחרי חודשים רבים של הכנת המשקיעים לכך, ובוול סטריט נושמים לרווחה ומעריכים שבשבועיים הקרובים הבורסות יעלו.

"השוק היה מוכן לזה", אמר ל-CNBC רנדי פרדריק מ-Charles Schwab. "אין הפתעות. זה דבר טוב. עכשיו אפשר להפסיק לדאוג מהעלאות ריבית הפד כי עברנו אחת כזו. יש סיכוי טוב מאוד שבשבועיים הקרובים נראה ראלי".

נראה שאחרי העלאת הריבית, הסרת חוסר הוודאות והתגובה החיובית בשווקים, בוול סטריט מוכנים כעת ל"ראלי סנטה קלאוס" המסורתי. ג'ון בריגס, אסטרטג ראשי ב-RBS, אומר כי "לקח לפד הרבה זמן" להעלות את הריבית ומזכיר גם את דחיית העלאת הריבית בספטמבר, מה שהלחיץ את השווקים.

 

אנליסטים טוענים כי הטון המתון של הפד בהודעת הריבית וההדגשה שהעלאות הריבית בעתיד יהיו מתונות תורמות לסנטימנט החיובי בשווקים.

"ג'נט יילן לא ממהרת עם תהליך נרמול הריבית", אומר צ'רלס סיזמור מ-Sizemore Capital. "הפד העלה את הריבית עכשיו כי הוא חושש שאם זה לא יקרה עכשיו באופן הדרגתי, זה יקרה בעתיד באופן אגרסיבי יותר. אך הפד הדגיש שהמדיניות המוניטרית תישאר מרחיבה. בשורה התחתונה זה אומר שהדולר יתקן כנראה את העליות שלו מהתקופה האחרונה וזה אומר שההחלטה הזו תעשה טוב גם למניות. הפד לא מתכוון לשתות את כל קערת הפונץ', אלא פשוט לשים בפנים קצת פחות אלכוהול".

בכלל, בוול סטריט מריעים ליילן על עבודת ההכנה הרבה לקראת העלאת הריבית. "בראבו ליילן", אומר פרדריק. "היא עשתה זאת כמו שצריך. הכל היה כמו שצריך, כמו למשל השגת הצבעה פה אחד. היא שמרה את הדלת פתוחה למהלכים מוניטריים נוספים בשנה הבאה באופן כזה שהפד יכול לא להעלות ריבית 7-8 חודשים או לחלופין להעלות שוב את הריבית כבר במארס".