מכביסט ונדל"ניסט: הפרויקט של ערן זהבי

כוכב מכבי ת"א הקים בשותפות עם אבי ארביב, יזם ממזכרת בתיה, חברה הנקראת "אבאר-זהבי יזמות ובנייה בע"מ" ■ הפרויקט המשותף הראשון: 26 יחידות דיור, כולל שטח מסחרי ■ זהבי: "אני יודע שהכדורגל זה לא לכל החיים"

ערן זהבי, הכוכב הכי גדול כיום בכדורגל הישראלי - מתחיל לפזול להשקעות בתחום הנדל"ן: שחקנה של מכבי ת"א ונבחרת ישראל חבר לאחרונה לקבלן הבניין אבי ארביב, לטובת שותפות בחברה הנקראת "אבאר-זהבי יזמות ובנייה בע"מ". החברה רשומה ביישוב מזכרת בתיה, וזהבי וארביב חולקים אחוזי בעלות שווים ביניהם.

ל"גלובס" נודע כי אחד הפרויקטים הראשונים של זהבי וארביב, שכבר אושר להם על-ידי הוועדה המחוזית - יהיה בניית 26 יחידות דיור במזכרת בתיה, כולל שטח מסחרי. בנוסף, רכשו השניים 15 דונם ליד תחנת הרכבת המתוכננת של מזכרת בתיה, כאשר מטרתם היא להרים מבני היי-טק בסמוך אליה.

הפנייה של כוכבי ספורט וכדורגל בפרט להשקעות, בעיקר בתחומי הנדל"ן, הפכה בשנים האחרונות לתופעה רחבה. עם זאת, ברוב המקרים מדובר בהשקעות של רכישת דירות, ופחות ביזמות.

גם החיבור של זהבי לעולם העסקים וההשקעות נראה טבעי: זהבי מוביל את טבלת המשתכרים בליגת העל עם חוזה עתק בקבוצתו של מיטש גולדהאר, שעלותו לאלופת ליגת העל מוערכת בקרוב ל-10 מיליון שקל בשנה. בקיץ האחרון שודרג חוזהו של זהבי במכבי ת"א, שנה שנייה ברציפות, זאת מתוך כוונה להשאירו בכל מחיר במועדון, ולמנוע את יציאתו לחו"ל.

הקישור בין הקבלן ארביב לעולם הכדורגל החל כבר לפני מספר שנים, כאשר הפך לאחד מהספונסרים של בית"ר ירושלים. בעונה שעברה היה חלק מקבוצה שכללה את היזם אלדד פרי והזמר אייל גולן, שניסתה לרכוש את הפועל מרמורק, אך העסקה לא הבשילה. הקבלן אבי ארביב הוא מבין בעליה של חברת הנדל"ן "הרסוף", המתמחה בבנייה למגורים של בתים צמודי קרקע ובניינים בבנייה רוויה. ארביב, יליד מזכרת בתיה, החליט למקד את פעילותו במושבה, שזוכה בשנים האחרונות לביקושים גבוהים לדיור. לפני שנה, נכנסה חברת "ליאם שי נדל"ן" בבעלותם של אייל גולן ובני פרץ כשותפה של חברת "הרסוף" של ארביב להקמת פרויקט חדש בן 130 יחידות דיור בשכונת אשת חייל במזכרת בתיה, בהיקף השקעה של 50 מיליון שקל.

מאז שחזר לשחק בישראל בינואר 2013, בתמורה לכחצי מיליון אירו שהתחייבה מכבי ת"א לשלם לקבוצתו האיטלקית דאז פאלרמו - כבש זהבי כמות אדירה של 103 שערים בכל המפעלים עבור הצהובים - 77 מתוכם בליגת העל. לקראת פתיחת חלון ההעברות בינואר הקרוב, הוזכר שמו בתקשורת בחו"ל כמועמד לעבור לקבוצות כגון האנובר הגרמנית וסמפדוריה האיטלקית.

ערן זהבי מסר בתגובה: "אני יודע היטב שכדורגל זה לא לכל החיים ואם אפשר להתפתח לכיוונים שונים בנוסף לקריירה שלי ככדורגלן - לא במקום ולא במקביל אלא בנוסף - מה טוב".