הריאליטי שולט: רייטינג גבוה ל"האח הגדול", "הכוכב הבא" ו"הישרדות"

איילה חסון משכה 11.1% רייטינג ל"שישי" בערוץ 10 - שיא של 7 שנים לרצועה

מטבלת הרייטינג של השבוע האחרון אפשר ללמוד כמה שיעורים על דפוסי הצפייה בישראל של שנת 2015. הראשון שבהם הוא העובדה שההספדים על ז'אנר הריאליטי היו מוקדמים ואף מיותרים. שובה של "האח הגדול" אל המסך אולי לא שחזרה נתוני ענק, אבל ללא ספק הוכיחה עניין ציבורי רחב בתוכנית.

למעלה מ-50% מצופי הטלוויזיה בתוכנית הבכורה ששודרה ביום רביעי האחרון צפו בריאליטי של קשת, שהם 1.114 מיליון צופים מכלל האוכלוסייה. בסך-הכול מדובר ב-36.4% ממשקי-הבית היהודיים.

נוכחותה המשמעותית של "האח הגדול" על המסך הזניקה את הצפייה בערוץ 2 באופן גורף. "הכוכב הבא לאירוויזיון", תוכנית שהציפיות ממנה כבר היו פחותות, זינקה בזכות שיבוץ מדויק ביום שבת לפני "האח הגדול" לשיא של 35.5% צפייה. גם "הישרדות" של רשת רשמה השבוע שיא עונתי עם 33.5% מרשימים. הריאליטי, אם כן, כאן כדי להישאר.

שיעור מרתק נוסף הוא זה שנלמד במגזיני יום השישי. מהלך הרכש של איילה חסון מערוץ 1 להגשת התוכנית "שישי" בחדשות 10 הוכיח את עצמו כהצלחה, גם בעבור חדשות 2. בערוץ 10 שברה הרצועה שיא של 7 שנים, והתוכנית הגיעה ל-11.1% צפייה - כלומר חסון בכוחה משכה עמה כ-3% צפייה, סגולה נדירה לטאלנטים בימינו. התוכנית "יומן" בערוץ 1 התרסקה ל-2.7% צפייה.

אלא שהתחרות סייעה גם ל"אולפן שישי" לשבור שיאי צפייה - בזכות היערכות מיוחדת שכללה גיוס כללי של עיתונאים בכירים ובכללם אילנה דיין, וניסיון לנטרל את הסיפור המרכזי של המתחרים, הצליחה התוכנית להגיע לנתון הגבוה ביותר שלה מאז פברואר השנה - 18%.

השיעור האחרון שנלמד השבוע הוא שיעור במורשת. פרשת ערוץ 20 והסטטוס השנוי במחלוקת אודות הנשיא רובי ריבלין הוכחה כמשתלמת בעבור הערוץ שרשם את השבוע החזק מאז קומו עם חשיפה של 322 אלף צופים, ממוצע של כמעט 2% לתוכניתו של שרון גל "כלכלי בלילה", ממוצע שבועי של 1.7% ל"פטריוטים" עם אראל סג"ל ונתון של עד 1.4% לראיון שקיים הערוץ עם האחים בנימין ועדו נתניהו.

רייטינג_20-12-15
 רייטינג_20-12-15