כלי תחבורה ציבורי חדש: כך יראו קרונות רכבת האוויר

אחד הסטארט-אפים המהפכניים בעולם היום עובר לשלב הביצוע, במסגרתו נבנות קפסולת ה-Hyperloop שישולבו במערכת תחבורה חדשנית להסעת המונים, שעתידה להפוך למבצעית עד 2020 ■ קבלו הצצה

מערכת תחבורה עילית, מהירות הקול, אלון מאסק, הייפרלופ / צילום: וידאו
מערכת תחבורה עילית, מהירות הקול, אלון מאסק, הייפרלופ / צילום: וידאו

ביוני האחרון חברת SpaceX של המיליארדר אלון מאסק, הכריזה על תחרות בשם Hyperloop pod design competition, במטרה לעודד מהנדסים לפתח את הקפסולות שינועו בתוך ההייפרלופ - צינורות ואקום שייקחו אותנו ממקום כמעט במהירות הקול ומיועדת לנסיעות בין-עירוניות בטווח של עד 1,600 ק"מ. 

1,200 צוותים שונים ניגשו לתחרות ואחרי תהליך מיון 124 נבחרו להציג את הקונספטים שלהם ב-29 וב-30 בינואר באוניברסיטת טקסס. הצוותים שיעברו את השלב השני יתבקשו לפתח אבטיפוסים עובדים שייבחנו בשלב האחרון של התחרות.

נזכיר כי רק לפני שבועיים Hyperloop Technologies, אחד הסטארט-אפים שמקווה למסחר את קונספט התחבורה העתידני של המיליארדר אלון מאסק, הודיע כי יתחיל בניסויי שטח של הטכנולוגיה כבר בחודש ינואר. המטרה - לספק מערכת Hyperloop אופרטיבית לחלוטין עד שנת 2020.

לצורך הניסויים החברה החכירה שטח של 202 דונם בנבדה, כאשר בשלב ראשון היא תבנה מסלול באורך ק"מ אחד, עליו ייסע רכב ניסוי שיהיה מסוגל להגיע למהירות של 540 קמ"ש בתוך 2 שניות.

בשלב השני, שצפוי לצאת לדרך בסוף 2016, היא תבנה מסלול באורך 3 ק"מ, עליו ייסעו קפסולות בצינורות ואקום במהירות של 1,126 ק"מ.