נעילה חיובית בבורסה; חלל זינקה ב-9.1%, מזור ב-6.5%

עליות בשוקי העולם ובמסחר בנפט ■ "מחירי הנפט יעלו חזרה לרמות של 60 דולר ויותר בשנה הקרובה. הנפט לא באמת יהפוך לברבור שחור" ■ אל על ממשיכה לעמוד במוקד אחרי זינוק של מאות אחוזים מתחילת השנה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') במגמה חיובית, על רקע עליות שערים בשוקי העולם היום אחר הצהריים, ועליות חדות במחיר הנפט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

השביתה בבורסה בוטלה, כבכל המשק, ומחר תתרחש פקיעת האופציות האחרונה ל-2015 של חודש דצמבר. נזכיר כי מחר יינעל המסחר בוול סטריט ב-20:00 וביום ו' לא יתקיים מסחר כלל לרגל חג המולד.

 

הנפט נסחר היום בעליות של כ-2.5%. יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, אומר בסקירתו השבועית כי "האיום הגדול על השווקים בעולם כיום ובעל הפוטנציאל להפוך לברבור שחור הוא ה'זהב השחור'. אני מעריך שמחירי הנפט יעלו חזרה לרמות של 60 ויותר בשנה הקרובה וההערכה שלי היא שלמרות הפוטנציאל, הנפט לא באמת יהפוך לברבור שחור. ברבור שחור הוא אחד כזה שאתה לא מאמין שהוא קיים, אבל במקרה של הנפט כולם מבינים שהמשך התרסקות של מחירו עשויה להוביל למפולת בשווקים. חברות האנרגיה בארה"ב צפויות לחתוך דיבידנדים, במידה ומחירי הנפט יישארו נמוכים, לתוך שנת 2016, כאשר על החשש מאפשרות לפשיטות רגל בענף ממונף זה, עדיין לא מדברים ישירות אבל זה באוויר. גם בענף הסחורות והחומרים יש לא מעט דאגות. בתעשיית הברזל ההיצע ממשיך להיות גדול מהביקושים וגם אלו שמזה תקופה מהמרים על שיפור בתעשיית הפלדה והאלומיניום, מתחילים להישבר ולהוריד המלצות".

לאחר העלאת הריבית בשבוע שעבר על ידי הפדרל ריזרב, הנתונים באשר לכלכלת ארה"ב ממשיכים לזרום, והם מעורבים. אתמול פורסמה קריאת התמ"ג האחרונה לרבעון השלישי (2%), שיצאה אומנם מעל הצפי המוקדם אך פחותה מקריאת התמ"ג הקודמת. בנוסף, מכירות הבתים הקיימים בחודש נובמבר הפתיעו כשירדו לקצב שנתי איטי מהמצופה (4.76 מיליון).

הפד מצידו, שהצהיר כי הריבית בארה"ב תעמוד בסוף השנה הבאה על 1.375%, בוודאי ימשיך לעקוב אחר הנתונים בארה"ב בפרט ונתונים עולמיים בכלל, ויבצע התאמות בהתאם לצורך.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות אפסילון, מציין היום כי "תקופת החגים בחו"ל תמתן את התנודתיות בשווקים בימים הקרובים. לצד זאת, נתוני המקרו האחרונים בארץ ובעולם ממשיכים להעיד על האטה, כאשר נתוני הכלכלה המקומית מצביעים על המשך ירידה בקצב הפעילות. לאור זאת, השוק ימשיך לחפש את הזרז אשר ישנה את המגמה השלילית של השבועות האחרונים ועד אז נראה שהשווקים ימשיכו להיסחר בטווח מחירים צר".

אל על , מגובה בהמלצה אוהדת מפסגות ושפל במחירי הנפט, הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה מתחילה השנה במאות אחוזים.

בבלומברג דווח אתמול כי חלל תקשורת  שכרה יועץ על מנת למצוא עבורה רוכש.

חברת ננו דיימנשן  קיבלה מהמדען הראשי במשרד הכלכלה  והתעשייה אישור לתמיכה בפרויקט הראשי של החברה לפיתוח מדפסת תלת ממד, בהיקף של עד 4.4 מיליון שקל. זו השנה השנייה ברציפות בה החברה מקבלת מימון מהמדען הראשי וזאת לאור הישגי החברה בפעילות הפיתוח ועמידתה ביעדים שהציגה עד כה.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]