הכירו: נחשף כלי תחבורה חשמלי חדש ומהפכני

ה-ArcaBoard, שיצא לשוק לכבוד חג המולד, הוא הדבר הכי קרוב שיש לסקייטבורד המרחף מהסרט "בחזרה לעתיד 2" ■ כלי התחבורה הזה מסוגל לנוע בריחוף מעל אספלט, חול ואפילו מים ■ צפו בווידאו

כבר שנים רבות אנחנו שומעים על כלי תחבורה מרחפים, שזוכים לחשיפה תקשורתית לא מבוטלת ולבסוף מתגלים כמתיחה, או ככלים ממשיים שמוגבלים לשימוש במתחמים מגנטיים סגורים כמו הסקייטבורד המרחף של לקסוס והנדו.

ה-ArcaBoard, שיצא לשוק לכבוד חג המולד, הוא כנראה הדבר הכי קרוב שיש לסקייטבורד המרחף מהסרט "בחזרה לעתיד 2". על-פי מפתחיו, ה-ArcaBoard מסוגל לרחף בגובה של עד 30 ס"מ מעל אספלט, חול ואפילו מים.

ויש סיבה טובה להאמין שמדובר בדבר האמיתי: ARCA, החברה הרומנית שפיתחה אותו, זכתה בחוזים עם סוכנות החלל האירופית, השתתפה בתחרות גוגל לונר אקס (Google Lunar X) , שיווקה מספר דגמים של רחפנים מתקדמים, ועכשיו עשתה רילוקיישן לארה"ב על מנת להשיק את כלי התחבורה יוצא הדופן שלה.

על מנת לייצר מספיק כוח עילוי, הסקייטבורד המרחף מצויד ב-36 פרופלורים שמפיקים עד 272 כוחות סוס ו-195 ק"ג של כוח דחיפה. הסוללות שמספקות את החשמל לכל הפעולות האלו מספיקות לשש דקות בגרסה הקלה של הכלי ולשלוש דקות בגרסה שנבנתה עבור רוכבים כבדים יותר. הוא מגיע למהירות מקסימלית של 20 קמ"ש ונשלט באמצעות אפליקציית אנדרואיד או אייפון שמפעילה את מערכת הייצוב ושולטת בכיוון הנסיעה.

הסקייטבורד עצמו נראה כמו קרש מסורבל באורך 145 ס"מ, ברוחב 76 ס"מ ובעובי של 15 ס"מ, ומשקלו 82 ק"ג, כך שאל תבנו על לסחוב אותו על הגב. על אף שטווח הנסיעה שלו מגיע ל-2 ק"מ בלבד, וצריך להטעין אותו במשך 6 שעות, הוא משווק כעת במחיר של 19,900 דולר, כלומר כמעט 80 אלף שקלים. אם תוסיפו לסכום הזה 4500 דולר תוכלו לרכוש מתאם שיאפשר לכם להטעין את הסקייטבורד בתוך 35 דקות בלבד. את ה-ArcaBoard ניתן להזמין דרך אתר החברה והוא צפוי להישלח אליכם בסביבות אפריל 2016.