שיא: כ-1.1 מיליארד דולר הכנסות עד כה ל"מלחמת הכוכבים"

הסרט "מלחמת הכוכבים - הכוח מתעורר" גרף עד כה סכום שיא של יותר ממיליארד דולר ברחבי העולם, מתוכם כ-544 מיליון דולר בארה"ב

כ-1.1 מיליארד דולר - זה הסכום שגרף עד כה בקופות הסרט "מלחמת הכוכבים - הכוח מתעורר" בתוך פחות מ-10 ימים. 544 מיליון דולר מתוך הסכום - בארצות-הברית בלבד. זהו שיא כל הזמנים, וכמובן שהסכום עוד צפוי לגדול בשבועות הראשונים של שנת 2016.

אם להתבונן לרגע על מלאכת השיווק שנעשתה בשנה האחרונה עבור הסרט, אין בכלל ספק שמחלקת השיווק של דיסני עשתה עבודה מדהימה - לקחת מותג ענק שהפך מדשדש ולהחזיר אותו לימיו הטובים, עוד בטרם נחשף פריים אחד, זו מלאכה יוצאת דופן שעוד תילמד בבתי-הספר לשיווק ולפרסום.

במשך כמעט שנה טופטפו נתונים, ראיונות וכתבות מקדימות אשר פיזרו אבק של נוסטלגיה, ובעיקר כתבות המבשרות על השקת הסרט כעל אירוע חד-פעמי (על כך ראו כתבות שפרסמנו כאן שעסקו בנושא בהרחבה). ככל שקרב מועד השקת הסרט, גבר הרעש התקשורתי, והחלו לדלוף נתונים כלכליים, ביניהם נתוני השכר של השחקנים בסרט, שהוא כמעט ללא כוכבים.

הריסון פורד הוא הכוכב הגדול היחיד בסרט (פורד גם השתכר בהתאם - כ-25 מיליון דולר, על-פי ההערכות, לא כולל אחוזים מההכנסות). בסרטים הבאים בסדרה פורד לא ישתתף, מה שיחסוך להפקה לא מעט עלויות.

בהוליווד כבר מתכנסים הפרשנים לסכם את השנה, ויש להניח כי המאמרים שיתפרסמו מחר יכילו את המשפט הבא: "'מלחמת הכוכבים' הפך את שנת 2015 למוצלחת". מדוע? כיוון שבזכות הסרט, הכנסות השנה הנגמרת בארצות-הברית לבדה יעברו את ה-10 מיליארד דולר.

אגב, עבור מי ששכח, היו עוד כמה להיטים יוצאי דופן ושוברי שיאים השנה, בראשם "פארק היורה", שהכניס בקופות בארצות-הברית 652 מיליון דולר, ובסך-הכול הכניס כ-1.7 מיליארד דולר בכל העולם.

ומי צפוי לשבור את הקופות ב-2016? נקווה שיהיה זה הפעם סרט עצמאי.