אולמרט: "מעולם לא קיבלתי ולא נתתי שוחד"

"אבן גדולה הוסרה מעל לבי כאשר ביהמ"ש העליון קבע שאני מזוכה באישום המרכזי שהוא פרשת הולילנד"

אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נשא היום (ג') דברים, לאחר שבית המשפט העליון המתיק את עונשו למאסר בפועל של שנה וחצי, במקום 6 שנות מאסר. אולמרט זוכה מעבירת השוחד המרכזית בפרשת הולילנד. (לסיפור המלא)

"אבן גדולה הוסרה מעל לבי כאשר בית המשפט העליון קבע שאני מזוכה באישום המרכזי, שהוא פרשת הולילנד", אמר אולמרט. "העליון פסק שאני זכאי בפרשה זו שהייתה בבחינת ענן שחור מציק ומעיק מעליי".

אולמרט המשיך: "בית המשפט הרשיע אותי בפרשה שאינה קשורה אליי. מעולם לא הצעתי ולא קיבלתי שוחד. אני אומר זאת גם היום, אך אני מכבד את החלטת השופטים. אלה היו שנים קשות ומעיקות.

"אני רוצה להודות למאות ואלפים מתושבי ישראל שפנו אליי, עצרו אותי ברחוב, חיבקו אותי באירועים ציבוריים, איחלו לי בהצלחה, הביעו בי אמון, אמרו שהם מצטערים על כל מה שקרה, והודו לי מכל עומק הלב על כל מה שהם יודעים שפעלתי במשך השנים לטובת הציבור ולמענו ולמען מדינת ישראל".

לאחר מכן התראיין אולמרט לערוץ 10 והדגיש שוב כי "מעולם לא הוצע לי ומעולם לא קיבלתי שוחד. דווקא מתוך כבוד לבית המשפט, ראוי שאעיר הערות. אני מביע סיפוק שבאישום העיקרי שכל הפרשה כונתה על שמו - פרשת הולילנד - באישום הזה בית המשפט פסק שאינני אשם וזיכה אותי. על כך אני מביע סיפוק. על כל היתר אני מאוכזב, זה לא רגע קל. כפי שהתמודדתי כל חיי, אתמודד גם עם זה".

ב-15 בפברואר ייכנס אולמרט לכלא ויחל בריצוי עונשו.