ריבלין בירך את נתניהו וכחלון על תוכנית החומש בחברה הערבית

ריבלין ששימש מתווך לטובת קידום התוכנית, אמר כי הוא "מעריך במיוחד את אישורה של התוכנית, שהתקבלה תוך שיח מכבד ומשמעותי בין משרדי הממשלה ומשרד האוצר לבין ראשי הציבור הערבי"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח היום (ד') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר האוצר משה כחלון וברך אותם עם אישורה של תוכנית החומש לחברה הערבית בישראל במסגרתה יועברו 15 מיליארד שקל לטובת צמצום פערים של החברה הערבית.

ריבלין ששימש מתווך לטובת קידום התוכנית, אמר כי הוא "מעריך במיוחד את אישורה של התוכנית שהתקבלה תוך שיח מכבד ומשמעותי בין משרדי הממשלה ומשרד האוצר לבין ראשי הציבור הערבי".

מבית הנשיא נמסר, כח ריבלין אמר לשר ולראש הממשלה כי "זהו מהלך בעל משמעות היסטורית שאין להקל ראש בכוחו להניע שינוי שנדרש זה שנים".

בשיחתו עם נתניהו אמר ריבלין, "אני מברך אותך ואת הממשלה על קבלת החלטה אמיצה ומשמעותית. זהו צעד משמעותי, יסודי ומעמיק במטרה להתחיל ולצמצם פערים של שנים. מובן שהדרך עוד ארוכה אבל החלטת הממשלה מהווה תפנית וצעד בונה אמון ותקדימי בהשוואה לעבר והיא עברה בהנהגתך".

עוד הוסיף הנשיא, כי "בחרתם להישיר מבט לפערים שבין החברות ולצורך בתיקון מנגנוני התקצוב מתוך מטרה לתקן את הדרוש תיקון מתוך מבט צופה פני עתיד. צריך להאמין בתוכנית הזאת, צריך להתמיד בה ולקיים את סעיפיה. החלטת הממשלה הזאת תחזק את החוסן של החברה הישראלית כולה, תחזק את הכלכלה הישראלית ותתרום לשיפור האמון בין כלל אזרחי ישראל לבין מדינתם".

הנשיא בירך גם את ראש אגף התקציבים אמיר לוי על ההובלה הנחושה של מהלך זה, ואת ראשי הציבור הערבי בישראל על "הנהגתם האמיצה והמפוכחת ועל שותפותם בתהליך", לדבריו.