לא תאמינו כמה ישראלים קנו השנה רכב במיליון שקל ויותר

כ-350 ישראלים שילמו עבור רכבם כמיליון שקל, וכמה וכמה מהם שילמו הרבה יותר ממיליון ורבע שקל ■ וגם: מה מסתתר מאחורי המספרים של השנה שנחשבת למטורפת ביותר אי-פעם בשוק מכוניות היוקרה

לפני כ-4 שנים הטיל יאיר לפיד, שר האוצר דאז, "מס חברתי" על רכבי יוקרה שמחירם מעל 300 אלף שקל. בכך טיפס מס הקנייה המוטל על רבים מהם ליותר מ-90%. חוזי השחורות ניבאו אז כי הצעד יפגע במכירות בפלח היוקרה. אבל מסתבר כי התחזיות התבדו - ובענק.

לא פחות מ-3,250 לקוחות ישראלים רכשו בשנה החולפת כלי רכב פרטיים, שמחירם ליחידה כ-100 אלף דולר (כ-400 אלף שקל) ומעלה. מדובר בזינוק של כמעט פי שלושה מהמכירות של "רכבי ה-100 אלף" בתחילת העשור.

רק לשם השוואה: ב-325 מיליון הדולר (לפחות), ששולמו השנה עבור כלי הרכב הללו, ניתן לרכוש כ-20 אלף רכבי "מיני" - היקף דומה למכירות בכלל פלח המיני ב-2015.

זה לא הכול. מתוך הרוכשים הנ"ל, כ-350 לקוחות שילמו עבור רכבם כמיליון שקל פלוס מינוס, וכמה וכמה מהם שילמו הרבה יותר ממיליון ורבע שקל. גם זה זינוק בפלח, שנחשב בתור "אקזוטיקה למדורי הרכילות" לפני שנים ספורות.

מי שרוצה יכול לראות בכך צילום מקרוב של המפה הסוציו-אקונומית בישראל: ההוצאות של האלפיון העליון בישראל על מוצרי יוקרה מקבילות בהיקפן להוצאות של כמה עשירונים ממעמד הביניים על רכישת רכב חדש בסיסי (העשירונים הנמוכים באמת לא רוכשים רכב חדש).