קרן רייג'ינג קפיטל מימשה את רוב ההחזקה באיזיצ'יפ

הקרן שהחזיקה 8% מאיזיצ'יפ מחזיקה כעת 2.5% מהחברה, לאחר שמכרה מניות במחיר של 25.2 דולר למניה ■ קודם לכן טענה כי המחיר של 25.5 דולר שמציעה מלאנוקס נמוך מדי

איזיצ'יפ / צילום: אתר החברה
איזיצ'יפ / צילום: אתר החברה

אחרי שהובילה את ההתנגדות למכירת איזיצ'יפ למלאנוקס ואחרי שחזרה בה בשבוע שעבר והודיעה על תמיכה בעסקה, מתברר שקרן ההשקעות Raging Capital מכרה את רוב ההחזקה שלה באיזיצ'יפ   בימים האחרונים.

לפי דיווח שהועבר ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב), הקרן מחזיקה כיום 2.5% בלבד ממניות איזיצ'יפ, לעומת כ-8% קודם לכן. מעניין לציין שהקרן מכרה את החזקותיה במחירים שנעו סביב 25.2 דולר למניית איזיצ'יפ, בעוד שטענה מרכזית שלה נגד העסקה למכירת איזיצ'יפ למלאנוקס הייתה שהמחיר המוצע, 25.5 דולר, מעריך בחסר את איזיצ'יפ.

מלאנוקס  רוכשת את איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר.ההערכות הנוכחיות הן שבאסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ, שתתכנס ב-19 בינואר, יאשרו בעלי המניות את העסקה. הרוב הנדרש הוא 75%.

בנובמבר האחרון דחו החברות את ההצבעה על העסקה לאחר שהבינו שלא ישיגו את הרוב הנדרש, ומלאנוקס נתנה לאיזיצ'יפ תקופה נוספת של 30 יום לחפש רוכש אחר. התקופה הסתיימה בלי שהתקבלו הצעות אחרות, אף שאיזיצ'יפ פנתה ל-31 רוכשים פוטנציאליים. על רקע זה, בשבוע שעבר הודיעה רייג'ינג שהיא מסירה את התנגדותה למכירת איזיצ'יפ למלאנוקס, למרות שהיא סבורה שאיזיצ'יפ ראויה למחיר גבוה יותר.

"תחת הנסיבות הקיימות, אנחנו מאמינים שהאפשרות הטובה ביותר הזמינה לבעלי המניות של איזיצ'יפ היא לקבל את הצעת מלאנוקס", כתבו אנשי הקרן. רייג'ינג קפיטל הפכה לבעלת מניות באיזיצ'יפ כשרכשה מניות במחיר ממוצע של 16.2 דולר, ולאחר מכן רכשה מניות נוספות במחירים גבוהים יותר, של למעלה מ-20 דולר. בכל מקרה, היא רושמת תשואה חיובית נאה על השקעתה בחברה.

איזיצ'יפ, שנוסדה ומנוהלת על-ידי אלי פרוכטר, מפתחת ומשווקת שבבים לנתבי רשתות תקשורת, ומלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית.