נעילה חיובית בת"א; מדיקל זינקה 14%, אל על עלתה 2.4%

עליות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ חשש מהסדר חוב נוסף באי.די.בי ■ נייס רוכשת את חברת Nexidia תמורת כ-135 מיליון דולר ■ פריגו העלתה תחזית הרווח למניה ב-2016

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

הבורסה בת"א ננעלה היום (ב') בעליות שערים הודות למגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט, אם כי שבוע המסחר באסיה נפתח במגמה שלילית על רקע המשך החששות מהאטה כלכלית חריפה בסין. מחיר הנפט נסחר סביב 32.5 דולר לחבית, שפל שלא נראה מאז 2003 - מה שממשיך לדחוף מעלה את מניית אל-על .  מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל.

 

"לאחר פתיחת שנה קשה, ייתכן והמשקיעים יחלו לחפש מציאות בשווקים, מה שעשוי להוביל לתיקון בימים הקרובים", סבור עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון. "עם זאת, כל עוד הסערה בסין ובמחירי הנפט (אשר מושפעת מהמתיחות בין סעודיה ואיראן) תמשיך להעיב על השווקים ולגרום לתנודתיות חדה שאותה ישאפו המשקיעים לנצל".

אנליסטים בחו"ל טוענים כי האירוע המשמעותי הבא בשווקים הוא פרסום נתוני היצוא בסין לחודש דצמבר, נתונים שיפורסמו מחרתיים וצפויים להצביע על נפילה של כ-8% ביצוא לעומת דצמבר 2014.

במחלקת המחקר של בית ההשקעות טופ אלפא מציינים היום כי "כפי שצפינו בשבוע שעבר, הרגולטור הסיני האריך את ההגבלות על מכירות בעלי עניין ב-3 חודשים נוספים. בנוסף הרגולטור מיתן את הפעלת מנתקי הזרם האוטומטיים שגורמים להפסקת המסחר בבורסה כשיש נפילות חדות מדי. המחשבה מאחורי צעד זה היתה שהחשש מכך שהמסחר יופסק, מוכרים פוטנציאליים ממהרים למכור כל עוד אפשר ובכך מחריפים את הירידות. כפי שניתן להיווכח, צעדים אלה לא הצליחו לבלום את הירידות היום. להערכתנו, כל עוד לא יתפרסמו נתונים כלכליים חיוביים שיפריכו את החשש מהאטה חדה מדי בכלכלת סין, צפויות להימשך התנודות החריפות במדדי הבורסה בסין תוך שהשוק נע בין המאניה של צעדי התמיכה של הממשל הסיני לדיפרסיה של נתוני הכלכלה האמיתיים".

 

בשוק המקומי מתרכזים המשקיעים בהמשך הסאגה באי.די.בי  שתשואות האג"ח שלה זינקו לאחר ביטול עסקת מכירת כלל ביטוח לסינים, וישנו חשש מהותי מהסדר חוב נוסף בקבוצה. 

נייס  רוכשת את חברת Nexidia תמורת כ-135 מיליון דולר במזומן. העסקה צפויה להיחתם ברבעון הראשון של השנה. 

פריגו  מעלה את תחזית הרווח שלה ל-2016 ל-9.5 עד 10.1 דולר למניה - עלייה של 24% עד 29% לעומת 2015. 

בסקטור הביומד, מניית מדיקל  זינקה גם היום הודות לחוזה חדש בארה"ב. (לסיפור המלא)

מניות הנדל"ן המניב אלקטרה נדל"ן  ונכסים ובניין  המשיכו לרכז עניין לאחר שאתמול הודיעו על מכירת פרויקט מגורים בהודו ב-120 מיליון שקל. 

ובסקטור הטכנולוגיה בלטה טאואר  שהודיעה על פיתוח חיישן מתקדם עם חברת קוריאנית. (לסיפור המלא)