נחשף המסך המתקפל של LG לסמארטפונים וטאבלטים

ה-Rollable Display של LG הוא מסך מתקפל, ממש כמו נייר עיתון, והוא מגיע בגודל של 18 אינץ', ברזולוציה של 810 על 2100 פיקסלים, תאורה אחורית 300nit ועובי של נייר - 0.18 מ"מ

מרכז הכנסים LLVC בלאס וגאס היה עמוס מאוד בשבוע שעבר, יותר מ-200 אלף איש הגיעו אליו לתערוכת CES. בעוד שרוב המבקרים הסתובבו בין הדוכנים המרשימים, החליטה חברת LG להציג את אחד המוצרים המרשימים יותר בחדר קטן בקומה השנייה של מרכז הכנסים. הכניסה אליו התאפשרה רק באמצעות אישור מיוחד, כאשר המבקרים הרגילים לא היו יכולים להיכנס אליו, גם אם היו מגלים על החדר הזה.

זה לא סוד שתעשיית הסמארטפונים, הטאבלטים והטלוויזיות הולכת לכיוון של מסכים גמישים ומתקפלים. כבר שנים ארוכות שסמנכ"לי הטכנולוגיה בחברות הגדולות בעולם מדברים על התחום, אבל בינתיים אף אחד לא הציג מוצר מהסוג הזה שממש עובד.

ה-Rollable Display של LG הוא מסך מתקפל, ממש כמו נייר עיתון והוא מגיע בגודל של 18 אינץ', ברזולוציה של 810 על 2100 פיקסלים, תאורה אחורית 300nit ועובי של נייר - 0.18 מ"מ. בהדגמה של LG רץ על המכשיר סרטון יעודי, אשר בא להראות שהחברה הצליחה להגיע לשלב שיש לה מוצר פועל.

המטרה של המסכים הגמישים היא להביא את הסמארטפונים או הטאבלטים למקום בו ניתן לגלגל אותם כמו נייר עיתון. שימוש עתידי יכול להיות קיפול הטאבלט לגודל של סמארטפון, כך שהמשתמש יוכל ליהנות רוב הזמן ממכשיר בעל מסך קטן, אולם כאשר ירצה לצפות בסרט, הוא פשוט יפתח את המכשיר כמו עיתון.

מסכים ברכב

ב-LG מעוניינים להביא את המסכים והטכנולוגיה שלהם גם לתוך הרכב. במהלך מסיבת העיתונאים בתערוכה, הסבירה החברה את התוכניות שלה לשנים הקרובות "אנחנו נשפר את הדרך בה המכונית מציגה מידע לאנשים ונהפוך את סביבת הנהג למהנה יותר", אומר ד"ר סקוט האן, נשיא וסמנכ"ל טכנולוגיה ב-LG. "הסיבה שאנחנו ב-LG מתעניינים עכשיו בתחום הרכבים, היא שהזמן בו אנשים נמצאים בתוך הרכב עולה. אני לא יודע אם אנחנו יכולים לצמצם את הזמן הזה, אבל אנחנו יכולים להפוך אותו לבטיחותי ומהנה יותר".

ב-LG עובדים על פתרונות הכוללים מסכים לרכב, טכנולוגיות שיאפשרו למכונית לראות את הסביבה בה היא נמצאת ויכולות הכוללות תקשורת בין המכוניות. "פיתחנו טכנולוגיות המאפשרות לשלב מסכים בתוך סביבת הנהג. המסכים הללו יספקו לנהג והנוסע את כל המידע שהם צריכים ובזמן שהם צריכים אותו", אומר האן. החברה הציגה תמונות של רכב עם מסך פנורמי בגודל 43 אינץ', הנמתח בכל סביבת הנהג.

בכל הקשור לבטיחות, רכבים ידעו לזהות עצמים בסביבה שלהם ולתקשר עם מכוניות הנמצאות לידם. הרכבים המתקשרים אחד עם השני יקבלו מידע על הרמזורים, תאונות דרכים וכל דבר אחר הקשור לכביש בו הם נמצאים. LG הודיעו שהם משתפים פעולה בתחום הרכב עם פולקסווגן וגוגל.

הכותב היה אורח חברת LG בתערוכה