חנין זועבי: "להעמיד לדין את מי שחיסל את נשאת מלחם"

חברת הכנסת (הרשימה המשותפת) בראיון לערוץ פלסטיני: "מדובר בחיסול שביצעו כוחות הביטחון שירו למוות במלחם, שכן הם יכלו לעצור אותו ולא לירות בו רק כדי להגן על כבוד המדינה והמשטרה ולרצות את דעת הקהל"

חנין זועבי / צילום: רויטרס
חנין זועבי / צילום: רויטרס

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) אמרה היום (ג') בראיון לתקשורת הפלסטינית כי צריך להעמיד לדין את מי שירה בנשאת מלחם (המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל-אביב) - כך מדווח יאסר עוקבי ממעריב אונליין.

לדברי חברת הכנסת, "מדובר בחיסול שביצעו כוחות הביטחון שירו למוות במלחם, שכן הם יכלו לעצור אותו ולא לירות בו רק כדי להגן על כבוד של המדינה והמשטרה ולרצות את דעת הקהל".

זועבי טענה בראיון כי "אנחנו לא יודעים מה הרקע לפיגוע של נשאת מלחם. אולי זה פלילי, אולי זה מצב נפשי. יש מי שרוצה לסגור את התיק הזה, ולנו יש אינטרס שהתיק הזה ייפתח. לאן נעלמו מצלמות האבטחה מסביב לבית-הקפה בתל-אביב? אני סבורה שהיה לשב"כ אינטרס לעצור אותו בחיים, לאחר שבוע של הימלטות, כדי להבין איך הצליח לחמוק מהמשטרה והשב"כ שיכולים לעצור כל דרוש בעולם כולו".

ח"כ זועבי הוסיפה בראיון לערוץ "מוסאווא" הפלסטיני כי "על כל הפלסטינים בישראל לערוך חשבון-נפש. בחרנו במאבק פוליטי ולא אלים, ואנחנו לא צריכים תעודות יושר מאף אחד. כל ערוצי הטלוויזיה בישראל מעמידים אותנו למשפט, ומה שעלינו לעשות זה לתת להם תעודות יושר עד כדי השפלה עצמית", לדבריה. "נתניהו מדבר על שתי מדינות, ואני מדברת על שני אינטרסים: אינטרס של הרחוב היהודי - ואינטרס של הרחוב הערבי", אמרה.

בשבוע שעבר, נזכיר, הוגש כתב אישום נגד ח"כ זועבי בגין העלבת עובד ציבור. זועבי תודה ותורשע בעבירה, והיא פירסמה התנצלות רשמית על מעשיה - קללות וגידופים נגד שוטרי משטרת ישראל ממוצא ערבי, שזועבי קראה להם בוגדים וקראה לנידוי חברתי נגדם: "צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם... נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא לתת להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב, שיפחדו מאיתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו, בשיא החוצפה, החוצפן. אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?".