קיה ספורטאז': נסיעת מבחן ברכב ששבר את השוק

רכב פנאי-שטח גדול במחיר של משפחתית: הדור החדש והמבטיח של הקיה ספורטאז' ■ לקחנו אותו למבחן וחזרנו עם לא מעט מסקנות מעניינות

לצד הנדסת האנוש שהשתפרה הודות למידות שגדלו, השינוי המהותי בספורטאז' החדשה בא לידי ביטוי במערכות הבטיחות האקטיביות הנמכרות כסטנדרט בכל הדגמים ובכל רמות הגימור. שתי המערכות הבולטות הן מערכת בלימה אקטיבית ומערכת סטייה מנתיב גם היא אקטיבית. מהתנסות במהלך נסיעת ההתרשמות הראשונה עושה רושם כי המערכת פועלת באגרסיביות ולא מאפשרת מרווח טעיות גדול, יש מי שימצאו בכך מטרד ויש דווקא כאלו שישמחו על כך, המערכת אגב ניתנת לביטול.

לצד שני המנועים האטמוספריים שלא השתנו - 1.6 ו-2 ליטרים, התווסף מנוע שלישי הנמכר רק ברמת האבזור GT הגבוהה ביותר שמגיעה בהנעה כפולה ותיבת הילוכים כפולת מצמדים ולא פלנטרית כמו בשני המנועים המוכרים.

המנוע החדש הוא 1.6 ליטרים טורבו עם הספק של 177 כוחות סוס. זה המקום לציין את רשימת האבזור שנמכרת בגרסת הג'י.טי הבכירה שכוללת פנסי ערפל, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, אגזוז כפול, חישוקי 19 אינצ', מושבים חשמליים, הגה קטום וחומרי דיפון איכותיים בצורה נדיבה יותר בתא הנוסעים.

הגרסה הבסיסית שהפכה את הספורטאז' ל"ביג סיילר" נמכרת בשתי רמות גימור כשהבסיסית - שכאמור כוללת את מערכות הבטיחות האקטיביות - נמכרת עם מראות צד מתקפלות, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית שכוללת בין השאר את אפליקציית הניווט הפופולארית וויז, שליטה מגלגל ההגה, דיבורית בלוטוס ומצלמת נסיעה לאחור.

למרות שהמחיר לגרסת הבסיס התייקר בכ-4,000 שקל, קיה שוב מציבה רף גבוהה למתחרות עם מערכות בטיחות המוכרות מסגמנטים גבוהים יותר. המכונית החדשה מתחילה להיות משווקת בימים אלו ובניגוד להשקתה בשנה שעברה עושה רושם שהמתחרות מוכנות הרבה יותר לתחרות הגואה, האם הספורטאז' החדשה תצליח לשמור על המומנטים ועל שליטה אבסולוטית בסגמנט, נחכה ונראה.