רייטינג שבועי: "הישרדות" ו"האח הגדול" יחד בראש הטבלה

"אולפן שישי" של חדשות 2 מתחזק, ואילו "שישי" עם אילה חסון בחדשות 10 נחלש, בהתאם למגמה כללית בערוץ 10

צמרת טבלת הרייטינג השבוע מתחלקת בין שני מוקדים: תוכניות המציאות - והמציאות עצמה. התוכנית הנצפית של השבוע היא "הישרדות" של זכיינית ערוץ 2 רשת, שמושכת 1.068 מיליון צופים מכלל האוכלוסייה, ומשיגה במשקי-בית יהודיים נתון זהה לזה של "האח הגדול" של קשת - 34.5%. הנתונים הגבוהים אינם פוסחים על יתר מותגי הריאליטי, ובהם "הכוכב הבא לאירוויזיון" - וכולם עולים על 30% צפייה.

ביתר השבוע כיכבו תוכניות האקטואליה בצפייה. ההישג המעניין הוא של "אולפן שישי" של חדשות 2, שאחרי זמן רב של היעדרות הגיעה למקום עשירי בצמרת הצפייה עם 615 אלף צופים בכלל האוכלוסייה ו-19.1% צפייה במשקי-בית יהודיים. מולו, "שישי" עם אילה חסון סופג נפילה ל-7.2% - מה שוודאי מביאה את אנשי חדשות 10 לתהות אם הנתונים המוצלחים בשלושת השבועות הראשונים להגעתה הסתמכו על הייפ המעבר של המגישה המוערכת, וכעת חוזרים הצופים להרגלים הוותיקים שלהם, או שהתחרות הביאה את המתחרים להיערכות מוגברת.

כך או אחרת, ברור בערוץ 10 כי נתונים גבוהים יותר ודו-ספרתיים ברצועה הם בני השגה, והשבוע הניצחון של חדשות 2 היה כמעט בנוקאאוט. ניתן להעריך כי זירת מגזיני השישי לא צפויה להירגע בעתיד הקרוב ועוד יוחלפו מהלומות. בערוץ 1 נמשכת השממה - רק 2.7% צפייה ל"יומן".

השבוע האחרון מתאפיין באופן כללי בירידה בצפייה בערוץ 10 - "פנים אמיתיות", שנהנית ממעמד התוכנית הנצפית של ערוץ 10, נחלשה ל-11% בלבד, והבכורה נתנה ל"לעוף על המיליון", שכמעט ונוגעת בנתון הגבוה בתולדותיה - 11.9%. נקודת אור אחרת בערוץ היא "גב האומה" עם 10.5%.

"עובדה" של קשת הגיעה ל-21.3%, וגם "המערכת" של רשת, עם תחקיר הגזענות של גל גבאי הצליחה עם נתון גבוה יחסית לתוכנית - 19.9% צפייה.

זו ההזדמנות לציין כי מסך הטלוויזיה שלנו כיום כמעט חף מתוכניות דרמה מקוריות. הסדרה הישראלית הנצפית ביותר על המסך כיום היא "לה פמיליה" המחזיקה בחוג צופים, עם 7.9% וגוברת על "התסריטאי" המופתית של סייד קשוע בקשת - שזוכה ל-7.4% בלבד.

רייטניג 17/1/16
 רייטניג 17/1/16