ערוץ 20 נגד חדשות 2: יפרסמו תיעוד של עבודת "אולפן שישי"

ערוץ 20 ישדר הערב בתוכנית "הפטריוטים" קלטות שחושפות את עבודתו של תחקירן שניסה לדלות מידע מהרב איציק שפירא, מחבר הספר "תורת המלך" שעוסק בהריגת גויים

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

ערוץ 20 ממשיך בקו הלעומתי שהוא נוקט נגד חדשות 2 וישדר הערב (ג') בתוכנית "הפטריוטים" קלטות שחושפות את עבודתו של תחקירן שניסה לדלות מידע מהרב איציק שפירא, מחבר הספר "תורת המלך" שעוסק בהריגת גויים.

זו אינה הפעם הראשונה שבה ערוץ 20 מתנגח בערוץ 2. בראשית החודש פרסם הערוץ סטטוס שעורר זעם בעמוד הפייסבוק שלו, בו רמז כי חברת החדשות מייחסת חשיבות פחותה לרצח יהודים, לעומת רצח ערבים.

על-פי ההקלטות של ערוץ 20, התחקירן ביקש לכאורה לשמוע את עמדתו של הרב שפירא אודות פעולות "תג מחיר". התחקירן התקשר לישיבת "עוד יוסף חי" והציג את עצמו כאחיין של תורם אמריקאי יהודי עשיר, שמבקש לתרום בסתר כ-100 אלף דולר לפעולות "אקטיביות" שונות. בתשובה הוצע לתחקירן לתרום לבנייה במאחזים לא חוקיים, בהוצאת חלקו השני של הספר "תורת המלך" ותמיכה ב"נערי המאחזים".

התחקירן, שכבר ערך עד אז 3 שיחות עם מנהל הישיבה ואף נפגש אתו למפגש שתועד במצלמה נסתרת, ביקש לדבר עם שפירא. על-פי ערוץ 20, אנשי הישיבה חשדו בשיחה הרביעית כי מדובר בתחקירן, והחליטו לביים שיחת טלפון, כשאחד מהם התחזה לשפירא.

בשיחה ניסה התחקירן לסחוט משפירא ציטוטים על פעולות "תג מחיר", פרשת דומא ועינויי השב"כ. כשהם מגלים לו שנחשף, שואל אותו איש הישיבה האם הוא מעוניין לקרוא למאחז שיקים על שם "אולפן שישי", והאם במקרה לדוד קוראים אמנון אברמוביץ'.

מחדשות 2 נמסר: "מדובר בעבודה עיתונאית לגיטימית. מוזר שערוץ 20, שפירגן לחדירת אנשי ימין לארגוני שמאל בתחקיר 'עובדה', מבקר כשמדובר בניסיון להתחקות אחרי הפעולות בימין הקיצוני". 

לצפייה בערוץ היו-טיוב של ערוץ 20