המוסדיים גוררים את קבוצת אלון לחדלות פרעון

מחזיקי האג"ח בלמו אתמול פירעון חוב של 19 מיליון שקל של החברה הבת, אלון קמעונאות, לבנק הפועלים

שרגא בירן / צילום: תמר מצפי
שרגא בירן / צילום: תמר מצפי

הגופים המוסדיים שמחזיקים באגרות החוב של קבוצת אלון גוררים את החברה למצב של חדלות פירעון. אחרי שלפני כשנה דחו את הצעת החברה לביצוע פירעון מוקדם של מלוא החוב כלפיהם (תמורת ויתור מצידם על תשלום קנס גבוה מצד החברה בשל כך), בלמו אתמול מחזיקי האג"ח גם פירעון חוב של 19 מיליון שקל של החברה הבת, אלון קמעונאות, לבנק הפועלים, כשהם מזהירים את קבוצת אלון כי התשלום יהווה מבחינתם העדפת נושים.

בעקבות ההודעה נמנעה אלון קמעונאות מהעברת התשלום לבנק, ועקב כך הודיע הבנק לאלון קמעונאות במכתב כי היא נמצאת בהפרה של הסכם ההלוואה. במכתב ציין הבנק כי לפי הסכם ההלוואה, קיימים לאלון קמעונאות שבעה ימים להסדרת ההעדפה, אחרת הוא יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו, כולל דרישה לפירוק החברה. דרישה כזאת, עלולה לגרור גם את קבוצת אלון למצב משפטי ממנה יהיה לה קשה להיחלץ.

אלון קמעונאות חייבת לבנק הפועלים כ-350 מיליון שקל, כאשר קבוצת אלון ערבה ל-155 מיליון שקל מתוך סכום זה. קבוצת אלון עצמה חייבת 1.7 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, שכאמור התנגדו אשתקד לפרעון מוקדם של מלוא החוב כלפיהם, והסכימו להקדמת פרעונו של חלק קטן מהחוב, לאחר שהחברה מכרה את גרעין השליטה בחברה הבת אלון USA לידי דלק US . בעסקת מזומן ומניות.