עזריאלי במו"מ לרכישת מגרש בחולון מלודזיה בכ-280 מ' ש'

מדובר במגרש בן כ-53 דונם עם זכויות בנייה של כ-193 אלף מ"ר עילי ומרתפי חניה עם תב"ע מאושרת למשרדים, מסחר ושימושים נוספים אפשריים

לודזיה רוטקס השקעות בדרך לעסקה גדולה שנייה על קרקע היסטורית שבבעלותה, הפעם באזור התעשייה של חולון. לאחר שנחשף ב"גלובס" כי החברה חתמה על אופציה למכירת זכויות בנייה בקרקע בבני-ברק המאפשרת בניית מגדל משרדים עם חברת סופרין על-פי שווי של כ-64 מיליון שקל, דיווחה היום (ג') החברה כי היא מנהלת משא-ומתן מתקדם מול קבוצת עזריאלי למכירת קרקע שבבעלותה בחולון, וזאת בתמורה לכ-280 מיליון שקל (לא כולל מע"מ).

מדובר במגרש בן כ-53 דונם עם זכויות בנייה של כ-193 אלף מ"ר עילי ומרתפי חניה עם תב"ע מאושרת למשרדים, מסחר ושימושים נוספים אפשריים כמו דיור מוגן למשל.

במקביל, נדגיש כי התב"ע איננה מאפשרת בניית מגורים. נכון להיום קיים על המגרש מבנה פעיל בשטח כ-14.3 אלף מ"ר המשמש כנכס מניב של לודזיה רוטקס  השקעות עם הכנסה שנתית לחברה מהשכרת השטחים של כ-10 מיליון שקל.

על-פי המשא-ומתן בין שתי החברות, אם העסקה תצא אל הפועל, יתווסף לסכום הרכישה סכום נוסף בגובה כ-10 מיליון שקל, המהווה למעשה שנה נוספת של הכנסה ללודזיה רוטקס השקעות מהשטחים המושכרים במבנה הקיים.

מבנה זה, שנבנה עוד בשנות ה-60, מושכר במלואו נכון להיום, כאשר בין השוכרים ניתן למצוא את מחסני חשמל, הום סנטר וגם שטחי מלאכה זעירה.

העסקה למכירת המגרש לקבוצת עזריאלי עשויה להניב למוכרים רווח לפני מס בהיקף קרוב ל-100 מיליון שקל, כאשר נכון להיום שווי המגרש בספרי החברה מוערך בכ-185 מיליון שקל.

עוד נציין כי המגרש האמור ממוקם בסמוך לפרויקט אחר של קבוצת עזריאלי שאוכלס כבר ברובו, פרויקט הכולל 4 בנייני משרדים עם קומת מסחר מעל חניון תת-קרקעי משותף. פרויקט זה כולל כ-120 אלף מ"ר סך-הכול, כאשר נכון להיום כ-100 אלף מ"ר כבר מושכרים לחברות כמו ספיאנס, פריון, טלדור ועוד.

את הקרקע לפרויקט זה רכשה קבוצת עזריאלי ב-2010 מעיריית חולון בעסקת קומבינציה (חלקה של עזריאלי כ-83%), ונכון להיום אוכלסו 3 בניינים בני 14 קומות, ומבנה נוסף עתיד להתאכלס ברבעון השני של השנה הנוכחית.

עוד נקודה שחשוב לציין היא שלקבוצת עזריאלי יש קרקע נוספת באותו אזור תעשייה, קרקע שגם היא מיועדת לתעסוקה ומסחר, הממוקמת בצמוד לקרקע של לודזיה רוטקס השקעות. קרקע זו שווקה על-ידי רשות מקרקעי ישראל לפני כשנה, ועזריאלי זכתה בה בעבור כ-64 מיליון שקל.

קרקע זו, בשטח כ-12 דונם, מאפשרת בנייה של כ-50 אלף מ"ר נוספים. כך, שאם תושלם העסקה של קבוצת עזריאלי ולודזיה השקעות, יעמוד היצע הזכויות הזמינות לבנייה של הקבוצה במתחם אזור התעשייה של חולון (העתידי בתוספת הקיים) על לא פחות מ-363 אלף מ"ר בסך-הכול.

בהקשר זה ניתן לראות שבמסגרת הדיווח של קבוצת עזריאלי לבורסה על המשא-ומתן מול לודזיה השקעות נכתב כי "העסקה האמורה כפופה להשלמת המשא-ומתן וחתימה על הסכם מפורט וכן לאישורים שונים ובכלל זה אישור הממונה על הגבלים עסקיים".

נזכיר כי לודזיה רוטקס השקעות היא זרוע הנדל"ן של חברת הטקסטיל הוותיקה לודזיה רוטקס, אשר לאחר שהופרדה לפני מספר שנים מחברת-האם נותרו בידה שני נכסים עתירי זכויות בלתי מנוצלות בבני-ברק ובאזור התעשייה של חולון, שני נכסים שנמצאים כאמור בהליכי מימוש נכון להיום.

לודזיה רוטקס השקעות מנוהלת היום על-ידי זוריק רוטולי ועל-ידי טל טרגן סמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי של החברה.