שיא חדש: כ-36 אלף כלי רכב חדשים נמסרו ללקוחות בינואר

השיא הקודם: כ-34 אלף מסירות בינואר 2015 ■ מסירות חריגות במיוחד - מעל 5,000 יחידות במצטבר - בפלח רכבי היוקרה והפרימיום ■ ובתוך כך גם שיעור המס היחסי של הבנזין לתחבורה בישראל שובר שיאים חדשים

בחודש ינואר נשבר שיא חדש במסירות רכב חדש בישראל. יותר מ-36 אלף כלי רכב חדשים, בשווי מצטבר של כ-3.25 מיליארד שקל כולל מסים, נמסרו בחודש שעבר ללקוחות פרטיים ועסקיים. השיא הקודם נרשם בינואר אשתקד ועמד על כ-34 אלף מסירות.

המסירות משקפות בעיקר את "אפקט שנת הייצור", שמביא לקוחות פרטיים ועסקיים רבים לדחות את ההצטיידות ברכב חדש משלושת החודשים האחרונים של השנה לחודשים ינואר ופברואר. בחודש דצמבר 2015, למשל, המסירות היו נמוכות מאד ונעו סביב עשרת אלפים יחידות.

אולם בענף מעריכים כי צבר ההזמנות הממשי שנמצא כיום בידי היבואנים גדול משמעותית וכי המסירות החריגות יגלשו גם לתוך פברואר ומארס. זאת בשל רשימות המתנה לחלק מהדגמים, שהמשלוחים שלהם יגיעו לארץ רק בחודש הבא. כמו בשנה שעברה נרשמו בינואר מסירות חריגות במיוחד - מעל 5,000 יחידות במצטבר - בפלח רכבי היוקרה והפרימיום.

ובתוך כך נשבר השבוע שיא נוסף במיסוי הדלק בישראל. שיעור המס, שכולל בלו ומע"מ, ממחיר ליטר בנזין לתחבורה הגיע אתמול ל-67.4% וזאת לאחר שמחיר הדלק לצרכן הופחת באגורות בודדות. השיא הקודם נשבר בינואר ועמד על 66.9% מהמחיר לצרכן "בלבד". מקורות בענף האנרגיה אמרו היום לגלובס כי שיטת הבלו הקבוע, שמוטל על דלק בישראל, היא שיטה מיושנת וקשיחה, שאינה מתאימה למגמה הנוכחית בשווקי הדלק בעולם ומביאה לגביית יתר ברוטאלית. לדבריהם היא אינה עומדת בשום פרופורציה למחיר האמיתי של המוצר ולא מאפשרת לצרכנים ליהנות מירידת מחירי האנרגיה.