נשיא בלקרוק מסביר למה כדאי לקנות מניות

רוב קפיטו, נשיא בלקרוק, חולש על קרן ההשקעות הגדולה בעולם ■ בראיון בלעדי ל-G הוא מסמן לאן הולך השוק ואיפה להשקיע, מסביר מדוע השיק תעודת סל העוקבת אחר הבורסה בת"א, וחושף על מה דיבר השבוע עם ראש הממשלה

רוב קפיטו / צילום: איל יצהר
רוב קפיטו / צילום: איל יצהר

אם יש דבר שרוברט (רוב) קפיטו, נשיא קרן ההשקעות הגדולה בעולם, אינו אוהב שמייחסים לבלקרוק, הוא כוח. אמנם יום לפני פגישתנו ישב קפיטו עם ראש הממשלה נתניהו לארוחת ערב, סיפר לו על המשרד שהקרן עומדת לפתוח כאן והבהיר לו לאיזה סוג שיתוף פעולה הוא מייחל - אבל קפיטו אומר: "במקום לכנות את זה כוח, אני מעדיף לומר שלבלקרוק יש הרבה ניסיון וידע שאנחנו יכולים לחלוק". זה, וסכום דמיוני של 4,600 מיליארד דולר (4.6 טריליון) תחת ניהולה של הקרן, מנוע שיכול בתנאים מסוימים להמריץ שווקים שלמים, ולא במקרה חברות וממשלות מתייעצות עם הקרן ומשחרים לפתחה.

לכך, מכל מקום, מקווים גם בבורסה של תל אביב, כשהשבוע קפיטו התכבד בפתיחת שבוע המסחר שלה, תוך ציון השקת תעודת סל מבית בלקרוק על מדד תל אביב 25; פעם ראשונה שכלי השקעה מהסוג הזה מוצע למשקיעים מאירופה, וזריקת מרץ פוטנציאלית לסחירות הנמוכה של הבורסה בתל אביב.

"לישראל יש סיפור כל-כך נהדר", אומר קפיטו כשאנחנו עוברים לאחד מחדרי ה-VIP של הבורסה, לשיחה פרטית יותר. "היזמות, הצמיחה, הטכנולוגיה וההובלה בתחום הסייבר, שהרבה משקיעים שואלים איך אפשר להשתתף בזה. לכן אנחנו מאוד אופטימים בקשר לכלי הפיננסי הזה שיצרנו.

"אחד הדברים שגילינו הוא שתעודות סל הן לא רק השקעה טובה עבור הלקוחות, אלא יש להן גם יכולת לעזור לייצר נזילות נוספת בשווקים או במדינות שבהן אין מספיק נזילות. יש לנו ניסיון בכמה מדינות שבהן שוק המניות קטן או מוחזק בידיים מעטות, ויצירת תעודות סל מאפשרת למשקיעים - הן בתוך המדינה והן מחוצה לה - להשקיע במניות הללו".