כחלון ואריאל מוזילים מוצרי חלב ב-3% וביצים עד 4.6%

הפחתת המחירים נוגעת רק למוצרי החלב בפיקוח ■ בראש ההודעה שהופצה לתקשורת כתבו השרים: "שר האוצר ושר החקלאות עושים צעד נוסף להפחתת יוקר המחיה" ■ כמה יעלו המוצרים לאחר ההפחתה? צפו בטבלאות 

שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

ירידה במחירי הדירות עדיין אין, אבל בינתיים אזרחי ישראל יסתפקו בהוזלה של כמה עשרות אגורות על ביצים וחלב: שר האוצר, משה כחלון, ושר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, יחתמו בימים הקרובים על צו פיקוח להורדת מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח.

לאחר החתימה יירדו מחירי מוצרי החלב שבפיקוח ב-3% בממוצע, ואילו מחירי הביצים יירדו ב-4.6% בממוצע. 

בראש ההודעה שהופצה לתקשורת נכתב: "שר האוצר ושר החקלאות עושים צעד נוסף להפחתת יוקר המחיה".

ועדת המחירים המשותפת, בה השתתפו גורמים מקצועיים ממשרדי האוצר והחקלאות, המליצה על ההוזלה בשל הורדת העלויות השוטפות למחלבה ב-2.3%. ירידה זו נובעת בעיקר מירידת מחיר המטרה של החלב הגולמי ב-4.35%.

ועדת המחירים המליצה בנוסף על הוזלת הביצים בעיקר בשל הורדת עלות ייצור הביצה למגדל ב-5%. כמו כן, הירידה נובעת מהפחתת הפער הקמעונאי.

המלצת הוועדה על הפחתת זו ניתנה לאחר בדיקה שנערכה מטעמה ובמסגרת יישום המלצות הבדיקה החליטה הוועדה על הפחתה דו-שלבית של המרווח הקמעונאי בגובה 0.25 אגורות לאריזה של 12 ביצים בכל עדכון משני העדכונים הקרובים.

המחירים החדשים של מוצרי החלב בפיקוח
 המחירים החדשים של מוצרי החלב בפיקוח

המחירים החדשים של הביצים בפיקוח
 המחירים החדשים של הביצים בפיקוח

 

העדכון הקודם של מוצרי החלב בפיקוח נעשה לפני כחצי שנה, ביולי 2015, במסגרתו הייתה הורדת מחירים ב-4.62% בממוצע. העדכון הקודם של מחירי הביצים נעשה בינואר 2015, במסגרתו הייתה הוזלה של 3.1% בממוצע.

"הורדת מחירי החלב והביצים תאפשר למשפחות רבות בישראל לשלם פחות על מצרכי היסוד הנצרכים בכל בית ותקל מאוד על השכבות החלשות ומעמד הביניים", מסר כחלון. "נמשיך וננצל כל הזדמנות להפחתת מחירים ובכך להביא להורדת יוקר המחיה באופן שיקל על אזרחי ישראל".

אריאל הוסיף: "משרד החקלאות שם לעצמו כמטרה את הורדת יוקר המחיה בתחום המזון. הוזלת מחירי הביצים והחלב שבפיקוח היא צעד חשוב, כי היא רלוונטית לכלל אזרחי ישראל ובעיקר לשכבות החלשות. בנוסף לכך, בימים אלה אנשי המקצוע במשרד החקלאות נמצאים בדיונים עם האוצר לבחון כיצד נכון להכניס את הפירות והירקות הבסיסיים לסל המוצרים שבפיקוח".