צפו: עוה"ד הבכירים בארץ מדברים על הנושאים הבוערים

פורום מיוחד קיבץ לחדר אחד את עורכי הדין הבכירים ביותר בישראל, שלא היססו לדבר באופן פתוח על הנושאים הבוערים ביותר שעל סדר היום הציבורי ■ צפו בווידאו

דנס 100 פורום משפט/ צילום: איל יצהר
דנס 100 פורום משפט/ צילום: איל יצהר

כמדי שנה נאספו בכירי משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל למפגש מיוחד בכדי לדבר על ענייני היום, ולהשתתף בתמונה המסורתית הזו.

התמונה הזו, למרבה הצער, ממשיכה לספר שרוב גברי מוחלט נמנה עם הקטגוריה הזאת של בכירי משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל. בין יותר מ-20 עורכי הדין שהוזמנו לפורום, מצאנו רק עורכת דין אחת - עו"ד ניצה פוזנר ממשרד יעקב סלומון ליפשיץ.

גולת הכותרת של האירוע הזה היא בדרך-כלל חשיפת דירוג המשרדים הגדולים בישראל. אבל השנה האירועים קצת טרפו את הקלפים - בין סגירת הדירוג ב-31 לדצמבר 2015 לבין פרסומו חלו תמורות גדולות בשוק עריכת הדין. אחת מהן היא הבשורה על כך עו"ד איל רוזובסקי וקבוצה של כ-20 עורכי דין נטשו את משרד צלרמאיר-פילוסוף ומצאו להם בית חדש במשרד מיתר. התוצאה היא שבזמן פרסום הדירוג לא היה ברור מיהו המשרד הגדול בישראל.

אחד מן הנושאים שהעסיקו יותר מכל את עורכי הדין הבכירים הוא סיום כהונתו של יהודה וינשטיין כיועץ המשפטי לממשלה וכניסתו של אביחי מנדלבליט לתפקיד. גם הדוח של היועץ היוצא וינשטיין בפרשת הרפז עמד במרכז הדיון. 

מעבר לשינויים בצמרת מערכת המשפט, עורכי הדין עסוקים גם בחיים עצמם - בין היתר בשינויים הטכנולוגיים ובהשפעת הטכנולוגיה על הפרקטיקה העסקית ועל הדין, שבמידת מה רודף אחר השינויים הללו. 

אז כמו שהדין רודף אחרי השינויים הטכנולוגיים והחברתיים, גם הדירוג שלנו רודף אחרי השינויים המהירים בשוק עריכת הדין, שוק שנדמה שהולך ונעשה מהיר ותחרותי מתמיד.