נעילה חיובית בבורסה; אפריקה עלתה 3%, חלל זינקה 8.6%

מגמה חיובית בבורסות אירופה; מדד הניקיי היפני בלט לחיוב ■ אין מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיאים" ■ היום: מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר ■ אפריקה בהצעת ביניים לתשלומים למחזיקי סדרות האג"ח ■ חלל קיבלה תשלומי ביטוח בגין אבדן "עמוס 5"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בעליות שערים, על רקע פתיחת שבוע חיובית בבורסות אירופה. באסיה ננעל הבוקר המסחר בעליות במרבית הבורסות המובילות, עם הובלה של מדד הניקיי היפני. נזכיר כי היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיאים".

 

מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר צפוי להתפרסם היום, וממנו, בין היתר, ינסו המשקיעים לגזור משמעויות באשר לצעדים הבאים של בנק ישראל. נזכיר כי כלכלני בנק סיטי העריכו בסוף השבוע כי ישראל עתידה להצטרף למדינות עם ריבית שלילית, למעשה כבר בעוד 3 חודשים.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות של בית ההשקעות אפסילון, מציין היום כי "העיניים ימשיכו להיות נשואות לעבר אירופה בכדי לקבל אינדיקציות נוספות לגבי המערכת הבנקאית שם. 'הצהרות ההרגעה' אשר מושמעות על ידי ראשי המערכת שם לא רק שאינן מרגיעות, אלא מלחיצות יותר את השוק. לכן, אני סבור שהשווקים בעולם ינועו בהתאם למניות הבנקים באירופה".

נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי נאם היום בפני הפרלמנט האירופי ואמר כי כלכלת גוש האירו ממשיכה להתאושש בקצב מתון. הוא ציין כי סקטור הבנייה בגוש עדיין לא התאושש באופן מלא והתייחס גם לטלטלה בשוקי ההון כשאמר כי חלק מהבנקים יתמודדו עם אתגרים. לדבריו, הטלטלה בשווקים מחייבת "מעקב מקרוב" בתקופה הקרובה. דרגי גם אמר שהצמיחה בענפי הייצור והשירותים הייתה איטית מהצפוי, מה שאולי עשוי לרמז על עוד צעדים מכיוונו של הבנק המרכזי לעידוד הצמיחה בעתיד הקרוב.

הטלטלה בשווקים: המשקיעים מחפשים את ההיגיון שאבד

"השווקים מתמחרים מיתון עמוק, וזה לא משתקף בנתונים"

 

אפריקה ישראל הודיעה הבוקר לבורסה על הצעת מתווה ביניים למחזיקי אג"ח סדרות כ"ו, כ"ז ו-כ"ח, זאת על רקע תשלום ריבית קרובה בתחילת מארס למחזיקי אג"ח כ"ח בסך 19 מיליון שקל, ופירעונות קרן וריבית למחזיקי סדרות כ"ו ו-כ"ז בחודש מאי הקרוב. על פי ההודעה, בכוונת אפריקה  להציע למחזיקים לשמור על "סטטוס קוו" עד לחודש מארס 2017. [לסיפור המלא]

בנק לאומי  הודיע הבוקר כי הוא בוחן אפשרות להמיר חלק מזכויות שונות שניתנו לעובדים למניות הבנק, וזאת כדי לעמוד בדרישות הרגולטוריות של הלימות ההון .

שלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, רוכש מחצית ממניות כלכלית ירושלים  שבשליטת בנק לאומי מידי הבנק. כך מוסרים מקורבים לבנק לאומי. לאומי מחזיק ב-28% ממניות כלכלית, כך שנחמה ירכוש למעשה 14% מהחברה.

מניות הגז דוגמת אבנר  ודלק קידוחים  הוסיפו לרכז עניין לאחר עדותו של רה"מ ושר הכלכלה נתניהו אתמול בבג"ץ. בכיר בחברות הגז ציין אתמול כי אם בג"ץ ישנה את סעיף היציבות - לא יהיה מתווה.

מניית חלל תקשורת בלטה לחיוב לאחר שהחברה הודיעה כי קיבלה חלק מתקבולי הביטוח בגין אובדן הקשר עם לווין "עמוס 5". חברות הביטוח שביטחו את הלווין העבירו לה סכום של 48 מיליון דולר ובשבועות הקרובים יעבירו לה עוד כ-100 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]