נעילה מעורבת בבורסה; אל על זינקה 5.9%, פוקס 4.7%

הדפלציה מעמיקה: מדד ינואר ירד ב-0.5% ■ מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ המשק הישראלי צמח ברבעון הרביעי של 2015 בקצב של 3.3% ■ בעלי האג"ח הכריעו: אלון רבוע כחול תימכר למוטי בן משה, ולא לגינדי החזקות

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט. סוכנות רויטרס דיווחה כי סעודיה לא תקצץ בתפוקת הנפט, אלא מוכנה רק להקפיא את התפוקה, מה שגורם למחיקת העליות בנפט. מניות הגז הכבידו על המעו"ף שננעל בירידה של כ-0.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

 

המשק הישראלי צמח ברבעון הרביעי של 2015 בקצב של 3.3%, לאחר עלייה של 2.5% ברבעון השלישי ו-0.4% ברבעון השני של השנה הקודמת. במחצית השניה של 2015 נרשמה צמיחה של 2.2% בסך הכל, לאחר עלייה של 2.9% במחצית הראשונה, ו-2.6% במחצית השניה של 2014. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום.

ברויטרס דווח היום כי שרי האנרגיה של סעודיה ורוסיה הסכימו על הקפאת תפוקת הנפט ברמתה הנוכחית, אך לא על קיצוץ. המשמעות היא שעודף היצע הנפט העולמי יימשך, מה שלוחץ את המחירים מטה. מחיר הנפט , שזינק מוקדם יותר היום ב-5%, מחק כמעט לגמרי את העלייה.

נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הפיח אתמול אופטימיות בשווקים. דרגי נאם בפני הפרלמנט האירופי ואמר כי הבנק המרכזי עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בשווקים בתקופה זו, והוסיף כי אין מניעה לנקוט צעדים נוספים במידה והטלטלה בשווקים תאיים על יציבות המחירים. כזכור, בהחלטת הריבית הקודמת של הבנק המרכזי מסר דרגי כי תישקל הגדלת תוכנית ההקלה הכמותית בחודש מרץ. עם זאת, בעקבות הטלטלה בנפט היום עברו בורסות אירופה להיסחר במגמה מעורבת והעליות מהבוקר נמחקו.

בינתיים בישראל - הדפלציה מחריפה. מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר ירד ב-0.5% ובכך עומדת הדפלציה ב-12 החודשים האחרונים על (0.6%-). הנתון מגיע ימים ספורים לאחר שכלכלני סיטי העריכו שהסבלנות של בנק ישראל קרובה לפקוע והוא ינהיג בקרוב ריבית שלילית במשק.

בשוק המט"ח נסחר היום הדולר בעלייה של 0.4% ל-3.907 שקלים, והאירו עולה ב-0.4% ל-4.366 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל סבורים כי הצמד דולר-שקל ניצב בפני "אתגר ממשי באזור 3.9-3.92. אם הצמד יפרוץ את האזור הזה המומנטום החיובי עשוי להתגבר".

 

מבין המניות שבלטו היום בשוק, אפריקה ישראל  המשיכה להיסחר על רקע מתווה הביניים להסדר חוב שפרסמה למשקיעים. (לסיפור המלא)

אלון רבוע כחול  עמדה במוקד על רקע אסיפת מחזיקי האג"ח שהתקיימה אמש בה מסתמן כי הנושים העדיפו את הצעת הרכש של מוטי בן-משה על פני זו של גינדי החזקות.

מניית אל-על   המשיכה לרכז עניין על רקע המסחר התנודתי במחיר הנפט.