המדינה לבג"ץ: "נפלו פגמים באופן תפקודו של יו"ר תע"א"

פרקליטות המדינה הגיבה לעתירה של רפי מאור לעצירת ההליכים להדחתו ולהצגת מסמכים: "רוב המסמכים ממילא נמצאים בידיו"

רפי מאור / צילום: תמר מצפי
רפי מאור / צילום: תמר מצפי

"נפלו פגמים באופן תפקודו של יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, רפי מאור, בין היתר בטיפול בעניין השתתפותם ההמונית של עובדי החברה ביום הבחירות המקדימות לכנסת" - כך הגיבה פרקליטות המדינה בשם רשות החברות הממשלתיות לעתירה שהגיש יו"ר החברה לבג"ץ בבקשה להוצאת צו מניעה לשימוע שנקבע לו לקראת הדחתו מהתפקיד. באותה עתירה דרש מאור, באמצעות עו"ד שמואל קסוטו, גם לקבל מסמכים רלוונטיים שהשפיעו על החלטת יו"ר רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, לזמנו לשימוע לפני פיטורים.

במענה המדינה לעתירה של מאור, שהוגש היום (ה') בידי עו"ד ערין ספדי עטילה, נאמר עוד כי מאור מתערב בניהול השוטף של התעשייה האווירית - וזאת בניגוד להוראות החוק ולכללי ממשל תאגידי תקין. "לעמדת רשות החברות, יו"ר דירקטוריון החברה אינו מאפשר קיום דיון פתוח בישיבות הדירקטוריון, והוא פוגע בפועל בעצמאות שיקול-הדעת של הדירקטורים. בנוסף נמצא כי נפלו פגמים באופן ניהול ישיבות הדירקטוריון ותיעודן".

בעתירה שבה ביקש מבג"ץ להוציא צו עיכוב להליכים להדחתו, טען מאור כי ההליכים שמובילה רשות החברות נגדו מזכירים התנהלות של "רפובליקת בננות". עו"ד קסוטו טען בעתירה כי "עצם עריכת שימוע למאור לקראת הדחתו ובמתווה הנוכחי, בזמן שהוא טרם קיבל לידיו את מלוא המסמכים עליהם מבוסס הדוח שהוכן נגדו, תביא לפגיעה קשה במוניטין המקצועי של מאור ועלולה לגרום לפגוע בשמו הטוב ולנזק כלכלי כבד בעתיד - ומכאן הצורך והדחיפות בעצירת הליך זה, הפגום מיסודו".

בתשובת המדינה לבג"ץ נטען כי בעתירתו מנסה מאור לתקוף את הליך השימוע נגדו ולעכבו, ולכן העתירה מוקדמת, ודינה להידחות על הסף. "עתירה המבקשת לתקוף היבטים שונים של הליך השימוע בו נוקטת הרשות המינהלית בעוד ההליך מתקיים, ועוד בטרם התקבלה החלטה סופית בעניין מושא השימוע - היא עתירה מוקדמת שדינה להידחות", נטען במענה לעתירה.

בהתייחס לבקשה שמעלה מאור לבג"ץ לחייב את רשות החברות הממשלתיות להציג לו מסמכים הנוגעים להחלטה להדיחו, וזאת כדי לאפשר לו להיערך לקראת השימוע אצל יוגב - פירטה המדינה את האופן שבו ריכזה את הנתונים הרלוונטיים. לטענת הפרקליטות, רבים מהנתונים נאספו מדיוני דירקטוריון התעשייה האווירית שבו יש לרשות החברות נציגות קבועה.

עוד הוסיפה המדינה וציינה כי ממילא הרוב המוחלט של המסמכים האמורים נמצאים בהישג ידו של מאור, וכי "מטעמים השמורים עמו, הוא נמנע מלצרף את נספחי המסמך שהעבירה לו רשות החברות הממשלתיות (מסמך מפורט שבו זומן לשימוע לקראת הדחתו - י"א). למצער, נמנע מאור מלציין בגוף העתירה את עצם צירוף המסמכים שעומדים בבסיסו של מסמך הרשות".

עוד טענה המדינה כי חלק אחר מהמסמכים שדורש מאור במסגרת היערכותו לשימוע נגיש לו, הן באתר האינטרנט של רשות החברות והן באתר האינטרנט של משרד מבקר המדינה.