נעילה חיובית בת"א; פריגו צנחה 4.3%; עליות בבנקים ובגז

מגמה חיובית מובהקת בשוקי העולם ובמסחר בנפט ■ בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.1%

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בעליות שערים נאות, הודות למגמה החיובית המובהקת בשוקי העולם והעליות החדות במחירי הנפט היום. בנק ישראל הותיר היום את הריבית על כנה.

 

בנק ישראל הותיר היום את הריבית במשק ללא שינוי על 0.1%, בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק ההון. עם זאת, הבנק הדגיש כי "הסיכונים לצמיחה ולהשגת יעד האינפלציה גבוהים".

הנפט  מטפס היום לאחר שנפל השנה לשפל רב-שנתי. שר האנרגיה הרוסי אמר אתמול כי הסכם להקפאת תפוקת ה נפט ייחתם עד ה-1 במרץ השנה, לאחר שקבוצת מדינות בראשות סעודיה ורוסיה הגיעו בשבוע שעבר להסכמות בנושא.

רוסיה, סעודיה, קטאר וונצואלה הסכימו בשבוע שעבר להקפיא את תפוקת הנפט על הרמה שחודש ינואר, זאת אם יצואני נפט אחרים ינקטו בצעד דומה. השווקים אומנם התאכזבו מהמהלך משום שהייתה קיימת ציפייה לקיצוץ התפוקה, זאת לאחר שאיראן הביעה תמיכה במהלך אך סירבה להתחייב להקפאת התפוקה.

■ רוצים להוציא את הבורסה מהמשבר? הפתרון נמצא מתחת לאף

■ האם הבנקים המרכזיים כבר לא יכולים להשפיע על השווקים?

 

לאחר שנפלה בחדות בסוף השבוע האחרון על רקע אכזבה מדוחותיה הכספיים, ברקליס מביע אמון בפריגו  וקובע מחיר יעד של 180 דולר למניה, פרמיה של 40% על מחיר השוק. בברקליס מעריכים כי השקות מוצרים קרובות יעודדו צמיחה בשנה הקרובה.

אדוארדו אלשטיין , בעל השליטה ויו"ר אי.די.בי פתוח , מתקרב להשגת הסכם עם נאמני הסדר החוב של אי.די.בי אחזקות, בקשר עם הצעת הרכש אליה הוא מחויב במסגרת הסדר החוב שיצא אל הפועל במאי 2014. בשבועיים האחרונים הואצו המגעים בין הצדדים והם קרובים להשגת הסכם ביניהם, שאם ייחתם יהפוך את אי.די.בי פתוח לחברה פרטית מדווחת, כלומר לחברה שמלוא מניותיה מוחזקות בידי אלשטיין ורק אגרות החוב שלה נסחרות בבורסה. בתגובה, זינקה המניה אתמול בחדות.

קבוצת דלק , השולטת בהפניקס , מוסיפה לרכז עניין על רקע מזכר ההבנות שנחתם עם חברת הביטוח האמריקאית AmTrust לרכישת לפחות 47.5% ממניות הפניקס. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]