גן האירועים "הטירה" בקיבוץ געש ייסגר לאחר שפעל ללא רישיון

חברת "הטירה בגעש" הורשעה בביהמ"ש בשני כתבי אישום: ניהול עסק ללא רישיון ושימוש חורג ללא היתר למטרת גן אירועים

גן ארועים / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
גן ארועים / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

גן האירועים "הטירה" בקיבוץ געש ייסגר לאחר שפעל ללא רישיון עסק. בית משפט השלום בנתניה דחה היום (ב') את בקשת חברת "הטירה בגעש בע"מ" לדחות את מועד ביצוע צו הפסקת השימוש וצו סגירת גן האירועים שניתנו לגן האירועים "הטירה" בגעש, והמשמעות היא שהמקום ייאלץ להיסגר בהקדם.

חברת "הטירה בגעש" הורשעה בבית המשפט בשני כתבי אישום: ניהול עסק ללא רישיון ושימוש חורג ללא היתר למטרת גן אירועים. מאז הגשת כתבי האישום טרם אושרה תוכנית המאפשרת שימוש במקרקעין שהם קרקע חקלאית לצורך הפעלת גן אירועים, וטרם ניתן היתר בנייה. במסגרת גזר הדין שניתן במארס 2010 הורה בית המשפט על איסור השימוש ועל סגירת המקום לאחר תקופה של 15 חודשים.

החברה עתרה לבית המשפט למתן ארכות מעת לעת לביצוע הצווים, ובית המשפט החליט לדחות את ביצוע הצווים מספר פעמים. בהמשך, החברה ביקשה לדחות את ביצוע הצווים פעם נוספת ולאפשר את המשך הפעלת גן האירועים לתקופה של 18 חודשים נוספים לפחות. בחודש נובמבר האחרון בית המשפט דחה את בקשתה. על החלטה זו הגישה החברה בקשה לעיון חוזר.

בית המשפט קבע היום כי "אין חולק כי עד לעצם היום הזה התוכנית טרם הופקדה, וכי מדובר בקרקע אשר ייעודה חקלאי. על המבקשת הנטל להוכיח כי אכן השגת היתר הוא 'בהישג יד מיידי'. אחרי שהפכתי והפכתי בבקשה, בטיעוני המבקשת ובכל המסמכים שצורפו לרבות החלטות הוןעדות השונות, לא שוכנעתי כי אכן ההיתר הוא בהישג יד מיידי".

לדברי בית המשפט, "צודקת המדינה כאשר ציטטה את דברי שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין (בפסק דין אחר. ח"מ) כי יש לומר 'עד כאן', וכי חסד עצום נעשה עם המבקשת במתן הארכות הרבות, שבסופו של יום לא קידמו את ההליכים למתן היתר אף לא בהישג יד מיידי!".

התיק נוהל בידי עו"ד גדי טל, תובע הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חוף השרון, בליווי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה.