הצרה הקטנה של ענבל אור, וגפני נזכר בחסמב"ה ומסך הברזל

וגם: הקסם הצליח, אורי גלר נפצע

הדירקטורים בפנינסולה עוברים לעבוד בהתנדבות

החברה הודיעה כי למעט הדח"צים, חברי הדירקטוריון לא יקבלו שכר "לטובת החברה"

לצד דוחות כספיים חיוביים לסיכום שנת 2015, חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה עדכנה אתמול כי פעילות הדירקטורים שלה, למעט דירקטורים חיצוניים, תתחיל בקרוב להתבצע בהתנדבות.

פנינסולה ציינה שדירקטוריון החברה אישר "כי החל מתחילת הרבעון השני לשנת 2016, כל הדירקטורים המכהנים בחברה (שאינם דח"צים) לרבות דירקטורים מטעם בעלת השליטה בחברה, לא יהיו זכאים לגמול בגין כהונתם".

עוד הוסיפו בחברה כי "ההחלטה חלה על כלל הדירקטורים (שאינם דח"צים) באופן רוחבי ושוויוני" וכן כי "ביטול גמול הדירקטורים הינו לטובת החברה היות שנעשה ללא תמורה, מבלי לפגוע בתרומת הדירקטורים לחברה".

בעלי השליטה בפנינסולה כיום הם בית ההשקעות מיטב דש, לצידו של המייסד והמנכ"ל, מיכה אבני. בעלת עניין מרכזית נוספת בחברה היא קבוצת הביטוח מגדל.

הדירקטורים המכהנים בפנינסולה היום כוללים את אבנר סטפק, סגן יו"ר מיטב דש; אלי וורטמן, ניר ברונשטיין וכן את אבני עצמו, שעלות העסקתו כמנכ"ל החברה אשתקד הגיעה ל-1.7 מיליון שקל. אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש, הוא יו"ר הדירקטוריון. עלות העסקת הדירקטורים בפנינסולה ב-2015 הגיעה ל-665 אלף שקל.

פנינסולה סיכמה אתמול את 2015 עם זינוק של 18% בהכנסות מימון נטו שלה, שהתקרבו ל-28 מיליון שקל, שיפרה משמעותית את הרווחיות התפעולית ובשורה התחתונה הרווח הנקי השנתי שלה קפץ ב-180% והגיע ל-8.5 מיליון שקל.

אילן רביב / צלם תמר מצפי
 אילן רביב / צלם תמר מצפי

גפני נזכר בחסמב"ה ומסך הברזל

הכל בשל הצעת החוק שמקדמת רשות המיסים במסגרת מלחמתה בהון השחור

אחת הדרכים שעולות בשנים האחרונות כחלק מהמאמץ להגדלת היקף הגבייה ממיסים, היא המלחמה בהון השחור. במסגרת זו, רשות המיסים יזמה הצעת חוק, לפיה גופים פיננסיים דוגמת הבנקים יידרשו להעביר מידע לרשות המסים לגבי לקוחות שקיים חשד לכך שהעלימו מס.

כנס החורף של לשכת רואה החשבון שהתקיים השבוע בים המלח, היה ההזדמנות מבחינת יו"ר ועדת כספים, ח"כ משה גפני, לומר את דעתו בנושא, והיא אינה חיובית, בלשון המעטה.

"ההצעה נשמעת כמו חסמב"ה. עד עכשיו חשבתי שאני ברוסיה. עכשיו אני מבין שאני בקוריאה הצפונית", הוא אמר. "בכנסת ה-18 האוצר הביא חוק שזרקתי לפח ואמרתי 'אנחנו לא רוסיה של עידן מסך הברזל. המדינה צריכה יכולת לעקוב, אבל שהאזרח יהיה חשוף לחלוטין לכל דבר שזז? אני מתנגד'".

גפני הוסיף כי: "הייתי עוצר וקורא לשקול מחדש. זה חוק שיכול להביא כסף אך לא שווה את המחלוקת החברתית - שאזרח משלם מיסים, ובגלל תנודה בחשבונו, תתחיל רשות המיסים לחקור. הרשות אומרת: 'לא קרה כלום', ואני אומר לכם שאם אזרח שאין לו קשר עם רשויות המס, מקבל זימון לחקירה - הוא מפסיק לישון בלילות".

גפני לא היה לבד בעמדה זו. עמדת לשכת רואי החשבון, שהובאה באמצעות נשיא הלשכה, רו"ח יזהר קנה ורו"ח עו"ד ג'ק בלנגה ראש ועדת מיסים בלשכה, היא שמתן אפשרות גורפת לכניסה לחשבונות הפרטיים אינה מקובלת ודינה כדין מתן צו חיפוש קבוע לרשות להיכנס ולבדוק את פרטי חשבונות הבנק.

משה גפני/ צילום:תמר מצפי
 משה גפני/ צילום:תמר מצפי

טיל חדש הגיע?

השמועות שעוררה הבאת הטורבינה של יכין

יצרנית ומשווקת מוצרי הפירות והירקות, חברת יכין, מתקינה בימים אלה מערך ייצור חדש, שאמור להעלות את קצב הייצור השוטף תוך חיסכון אנרגטי. במסגרת זו הביאה החברה בניהולו של פיני גורביץ, ציוד טכנולוגי מצרפת ואיטליה במשקל כולל של 160 טון, שכולל טורבינה במשקל 85 טון.

השינוע הלוגיסטי מנמל חיפה היה פרויקט מורכב, שכלל גם חסימת כבישים. 5 ניידות משטרה ליוו את המסע הזה וגם תהיות ושמועות - בכל מקום שעבר המטען הכבד, שאלו אנשים אם זה טיל חדש שהגיע לארץ. הנה התשובה לכל התוהים.

הציוד של יכין/ צילום:מורג ביטון
 הציוד של יכין/ צילום:מורג ביטון

היורש של בריס באוצר

לפני חודש הודיע יואל בריס על פרישתו מתפקיד היועץ המשפטי במשרד האוצר, לאחר 8 שנים בתפקיד משפיע זה ו-23 שנים במשרד. עכשיו מדווח האוצר על מי שיחליף אותו - עו"ד אסי מסינג, ששימש כמשנה שלו. הוא יחל בתפקיד ב-1 למרץ. המינוי של מסינג בן ה-41 אינו סופי והוא יכהן בו עד לבחירת זוכה במרכז שייערך בקרוב.

מסינג עצמו עובד בלשכה המשפטית באוצר כבר 14 שנים. הוא בעל תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת ת"א ומהאוניברסיטה העברית ובעל תואר ראשון נוסף במדעי המחשב וניהול מהאוניברסיטה הפתוחה.

מסינג/ צילום:דוברות משרד האוצר
 מסינג/ צילום:דוברות משרד האוצר

הקסם הצליח , אורי גלר נפצע

עשרות אנשי עסקים השתתפו השבוע בהילטון תל אביב בערב חשיפה לעמותת "מעגלים" הפועלת בקרב בני נוער בתיכונים ברחבי הפריפריה, במפגש אותו ארגן יו"ר קבוצת לייקרס החזקות, ישי זלמנוביץ.

במהלך הערב נרשם אירוע לא שגרתי, כאשר ידיד העמותה אורי גלר, שעלה להופיע בפני הקהל, שבר לשניים מחבט גולף בעזרתה של "האסיסטנטית" שנבחרה מהקהל - סמדר נמרודי-רינות, יו"רית רימונים - רשת המלונות של חברת הכשרת היישוב ואחותו של עופר נמרודי.

גלר אמנם שבר את המחבט, אך נפצע קלות ברגלו משברי המחבט, מה שגרם לצליעתו של גלר בהמשך הערב ולהתנצלות שזו הפעם הראשונה שהוא נפצע על במה מזה 50 שנה שהוא מופיע.

עוד נכחו באירוע: מנכ"ל מעגלים, אסף וייס; יזם הנדל"ן יורם שכטר; נייל קורני, מנכ"ל סיטי גרופ; אלונה אריאלי להב, סמנכ"לית בתנובה; מיקול בנהמו, נציגת בנק CBH שוויץ בישראל; משה שרשוב, מנכ"ל קבוצת שמיר הנדסה; ומאיר חת.

וייס זלמנוביץ וגלר/ צילום: יוסי זליגר
 וייס זלמנוביץ וגלר/ צילום: יוסי זליגר

בתפריט: ארוחת בוקר מפנקת וענף במשבר

בכירים בענף התעופה והספנות השכימו השבוע לאירוע "בוקר בכירים" שערכה חברת הלוגיסטיקה וההפצה אוריין במסעדת קסיס ביפו.

לאחר ארוחת הבוקר, דיבר עדני סימקין, המשמש כמנכ"ל הסניף הישראלי של MSC, חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם. הוא סקר את הענף אשר נמצא בתקופה מאתגרת במיוחד.

"לפני משבר 2008 בנו הרבה מאוד אניות, והסחר היום לא ממלא את הציפיות. אנו רואים ענף בשפל, המביא לתחרות עזה ופראית, לרבות ירידת מחירים תלולה", אמר סימקין. "חברות הספנות השונות מוותרות אפילו על דמי הובלה וחיות ממוצרים אחרים. להערכתי, אם המגמה לא תשתנה בהחלט ייתכן שחברות מסויימות יחדלו מלהתקיים".

סימקין גם הציג נקודות אור במצב הענף: "מחירי הדלקים ירדו. זה סוג של אוויר לנשימה שבהחלט מסייע, ולהבדיל מחברות תעופה כאלה ואחרות, אצלנו הלקוחות גם מרגישים את זה. בשל חוסר הרווחיות מהשיפינג, חברות רבות גם פיתחו מסלולי רווח חדשים, כגון הובלה יבשתית". אחריו עלו לדבר עיתונאי ערוץ 10, צבי יחזקאלי, שדיבר אודות איום דאעש, ומתן חודורוב, שדיבר על כלכלה ותקשורת.

עוד נכחו באירוע: חן למדן, מנכ"ל אוריין ובעל השליטה; אופיר פינס, יו"ר אוריין; ארהל'ה מינקובסקי, שותף בקרן פיטנגו; ג'ואי שובל, בעלי זארה ישראל; שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל; ניצה בילט, מנכ"ל לילית ישראל; דודי מנטין, מנכ"ל ריקושט; ואבנר גורדון, מנכ"ל סוויס ישראל.

פינס קובלנץ וסימקין / צילום: מיכה חמו
 פינס קובלנץ וסימקין / צילום: מיכה חמו

ממן נשארה בלי יהלום

השר לשעבר שאול יהלום נפרד מדירקטוריון החברה

השר לשעבר, שאול יהלום, עוזב את דירקטוריון חברת המטענים והשילוח ממן. יהלום שימש כדירקטור בחברה מאז תחילת 2007. בהודעה לבורסה צוין ש"הפרישה לא כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים". עד לסיום דרכו הפוליטית לפני עשור, יהלום היה מבכירי מפלגת המפד"ל, ומטעמה שימש כשר התחבורה וכן כסגן שר האוצר וסגן שר החינוך.

בראש דירקטוריון ממן נמצאת נחמה רונן, גם היא לאחר קריירה בפוליטיקה, כח"כית במפלגת המרכז. ממן מפעילה את מסוף המטענים בנמל התעופה בן גוריון, ונמצאת בשליטת חברת תעבורה של משפחת לבנת.

שאול יהלום/ צילום:יוסי כהן
 שאול יהלום/ צילום:יוסי כהן

אינטל בלי אפליה מתקנת

מקסין פסברג היא מהמנהלות הבולטות בישראל, כמי שעומדת בראש הפעילות הענפה והמשפיעה של אינטל בישראל. לפני יומיים היא הופיעה בכנס FemTech 2016, לשילוב נשים חרדיות בחזית תעשיית ההיי-טק והטכנולוגיה.

כשנדרשה לשאלת האפליה המתקנת, היא הכריזה כי באינטל דווקא אין אפליה מתקנת. מדוע? פסברג: "אנחנו מעודדים נשים להיכנס להיי-טק והן מצליחות כי הן מצוינות. אין סיכוי למדינת ישראל להיות יותר מאשר מדינה נחשלת ללא שילוב של כלל האוכלוסיות ובפרט האוכלוסייה החרדית. אנחנו רוצים עתיד טוב למדינת ישראל ובשביל זה אנחנו צריכים אתכן".

מקסין פסברג / צלם: תמר מצפי
 מקסין פסברג / צלם: תמר מצפי